Lido 200 MJL (Michel)


Jup.. Hij doet het goed.. Speciaal plekje voor hem gemaakt.. Mocht hij te groot worden dan zal ik kijken voor een ander onderkomen..
 
Jammer.. Die anubias groeien ook nieuwe blaadjes dus ik ga vanaf nu af op het advies van de kweker..
 
De mensen met een kleine bak zullen in hun voordeel beweren dat de vis beter solitair gehouden kan worden natuurlijk en de mensen met genoeg ruimte kunnen meerdere exemplaren houden wat ook in het wild het geval is.

Zo is het precies.

Het is niet de vraag hoe het gaat verlopen met de vis. Het is de vraag wanneer gaat het fout.
Wel een bak met potentie, kijkend naar de inrichting. Persoonlijk had ik er een andere bodem in gedaan.
 
Zeker! Vandaag nieuw plantje gekocht, water ververst en ook gelijk beetje opnieuw ingericht!
DSC_0124.JPG
 
Mijn mening blijft kijkend naar de eisen en feiten wat betreft sommige vissen nog steeds het zelfde, maar ik vroeg me af of je pandavisjes toevallig de Yaoshania pachychilus is? Als dat zo is blijven ze niet de panda-kleuren houden en verlangen ze naar sterk stromend water.
En de gourami's verlangen graag veel drijfplanten die schaduw creëren.
 
Laatst bewerkt:
Is wel allemaal goedbedoeld hoor Michel al voelt dat misschien niet zo voor je.
We zijn hier allemaal hobbygenoten die elkaar graag helpen omdat we heel goed weten door eigen ervaring hoe lastig het soms kan zijn.
Is gewoon puur uit liefde voor de hobby dat er tips en opmerkingen worden gegeven en die staan regelmatig recht tegenover die van verkopers.
Helaas is je nieuwe plantje geen echte aquariumplant en zal doodgaan na verloop van tijd,ook echt weer een goed voorbeeld van verkopers die enkel aan de kassa denken of totaal geen verstand van zaken hebben helaas...
 
Jammer.. Die anubias groeien ook nieuwe blaadjes dus ik ga vanaf nu af op het advies van de kweker..


Is echt niet om met een vingertje te wijzen maar zie je nu zelf dat het niet klopt wat de "kweker" verkoper je allemaal wijsmaakt?
Nu is de Anubias doodgegaan door verkeerde info terwijl de mensen hier het al aangegeven hadden en heb je er nu een terrariumplant voor in de plek die hoe dan ook doodgaat.
En geloof me,we zijn bijna allemaal zo begonnen hoor en is niks om voor te schamen! ;)
Verder heb je een hele mooie bak!
 
Twee van de drie anubias heb ik nu op het hout gebonden.. Geen dode wortels gezien en het plantje zelf is ook nog mooi groen en bloeiende.. Het plantje.. De fittonia.. zou het binnen een paar maanden begeven inderdaad.. Die haal ik er dan weer uit..
 
Ik had eigenlijk wel een antwoord/ reactie verwacht op mijn post. Nou ja, eerder gehoopt dan verwacht.
 
Die panda visjes zijn inderdaad Yaoshania pachychilus
 
Dan durf ik wel te beweren dat er veel te weinig stroming in de bak zit voor de soort.
 
DSC_0206.JPG
DSC_0204.JPG

Nieuw plantje toegevoegd, bak draait nu 3 maanden!
Twee baby dwerggarnalen hebben het overleefd evenals twee endler baby's..
Verder geen uitval en water waarden blijven goed.. Tot nu toe om de maand het water voor 1/4e ververst..
Garnalen zitten vaak op de zwevende stenen.. In de ruimte daarachter vinden de baby dwerggarnalen hun schuilplaats..

Leuk om zo achter de schuilplekken in je eigen aquarium te komen.
 
DSC_0228.JPG
DSC_0226.JPG


Pompje toegevoegd voor wat extra stroming.. Vond de garnalen er een beetje stil bijzitten.. Die zoeken nu al voor een wat comfortabeler plekje in de stroming.. Het gewenste effect..
 
Prima aanvulling dat stromingspompje voor je waaierhandjes en je "stromings"visjes.
Je bak staat er mooi bij.
 
DSC_0257.JPG
DSC_0246.JPG


Uiteraard kon ik het niet laten om na de toevoeging van het Pompje weer wat te rommelen.. Valisneria naar achter geplaatst zodat de bladeren met de stroming mee dwarrelen.. Twee plantjes op de voorgrond weggedaan.. Die werden elke keer aangevallen door mijn garnaal.. De lelie voor mijn filter geplaatst, de stukken spiderwood wat verder uit elkaar geplaatst en wat meer loopruimte voor de garnaal gecreëerd.. Lekker weekendje genieten nu..
 
Mooi hoor.
Loopruimte zullen je waaiers wel waarderen idd want zijn niet de handigste beestjes in het nemen van obstakels! ;)
 
Ff de twee voorste planten gekortwiekt tijdens het onderhoud. Kon er bijna niet meer langskijken, stroming loopt ook beter nu.. Kunnen ze weer groeien.
DSC_0270.JPG
 
Ja veel beter.. Aan de top van het spinnenhout is nu ook wat kertskruid gaan groeien zonder dat ik het er heb gepland.. Vind het erg fraai.. Ben benieuwd hoe dat zich doorzet.
DSC_0283.JPG
DSC_0282.JPG
 
DSC_0314.JPG


Saampjes in hun huisje
DSC_0313.JPG
 

Terug
Bovenaan