Lido 200 MJL (Michel)


Weer even wat heen en weer geschoven.. Plantjes gekortwiekt.. Meerdere kleine stekjes van gemaakt.. Dat kerstmos is een mooi bosje geworden en de garnaaltjes zitten er lekker in te spelen dus die heb ik wat meer naar voren gebracht.. Anubias weg daar aan de bovenkant en naar de onderkant van de stam..
DSC_0402.JPG
DSC_0403.JPG
 
Ziet er leuk uit al zou ik zelf die schelp niet gebruiken maar dat is persoonlijk;)
 
Ja inderdaad.. Had ik al eens gehoord.. De waaierhand zit er vaak in en het is een souvenir van mijn werkperiode op een cruise.. Dus indd persoonlijk.. Jij dan? Is het het uiterlijk of dat er een vis in verdwaald kan raken?
 
Nou nee meer het uiterlijk hoor maar als het een bepaalde waarde voor je heeft dan moet je het lekker zo laten. Ik denk dat wanneer er een vis in kan komen deze er ook wel weer uit zal kunnen komen.
 
Ohh ok.. Is indd nog geen vis verdwenen.. Maar vind het zelf een aanwinst ;)
 
Ziet er leuk uit al zou ik zelf die schelp niet gebruiken maar dat is persoonlijk;)

John is gewoon jaloers!:p

Die hoopt, dat op een dag die kreeft van hem deze schelp nodig heeft.:oops:

Ik vind het er leuk uit zien! Beetje zen achtig.
 
Hij is niet te koop inderdaad John
 
Na twee weken vakantie moest ik weer flink aan de slag, de waaierhandgarnalen hadden flink huisgehouden.. Twee plantjes toegevoegd en twee weggehaald..
DSC_0001.JPG
DSC_0002.JPG
 
Ziet er goed uit! Zag ik nou een olifantsvis op een van je foto's? Hoe valt deze mee qua verzorging lees dat ze niet zo makkelijk zijn? Wat geef je te eten en hoeveel heb je er? Heb zelf ook een tijd getwijfeld om er een te nemen maar durf het toch niet zo goed aan :)
 
Ja goed gezien.. Hij eet eigenlijk alleen maar rode larven.. Hij verstopte zich veel in het begin, maar hij zwemt nu lekker rond.. Een mooie donkere plek om zich aan te passen aan de bak en zolang je het bij 1 houdt dan kan je het eens proberen..
 
Tweede garnaal ook verveld..
DSC_0045.JPG
DSC_0050.JPG

Na 1 dag
DSC_0053.JPG

Na een week
DSC_0083.JPG
 
Voor het eerst op het huisje
DSC_0087.JPG
 
Ff alles omgegooid.. Het bosje blokkeerde al het zicht..
DSC_0110.JPG
DSC_0111.JPG
 
Ja ik zit nog steeds verlekkerd te kijken.. Ben benieuwd hoe het zich gaat ontwikkelen.. Olifantvis is er nog inderdaad! Gaat goed met 'm! :)
 
Zit er nog 1 in zijn huisje ;) net allebei verveld.. Gaat de goede kant op
 
De dwerggarnalen floreren met het bosje daarboven.. Toen ik de tweede foto maakte telde ik 10 dwerggarnalen.. Alleen beetje moeilijk te zien zo helaas..
DSC_0243.JPG
DSCPDC_0000_BURST20170905215003562.JPG
DSCPDC_0003_BURST20170905203027862_COVER.JPG
 
Bosje werd te groot en wilde wat mooiere stenen voor het waaierhandenverblijf.

DSC_0295.JPG
DSC_0296.JPG
 
Ja huisje is een mooie aanwinst
DSC_0305.JPG
DSC_0302.JPG
DSC_0305.JPG
 
Ja die tweede garnaal zit tegen het plafond van het huisje.. Maar delen kunnen ze niet..
Waaierhandgarnaal is nu voor de tweede keer verveld :)
DSCPDC_0001_BURST20171003223547321.JPG
 
Het kleurt rood van de garnalen
DSC_0329.JPG
DSC_0330.JPG
 
Zeker.. Hebben zich goed kunnen voortplanten.. Maar weer ff schoongemaakt en de bos bijgeknipt.. Was weer gigantisch..
Zolang ze elkaar niet zien kunnen ze naast elkaar zitten
DSC_0331.JPG
DSC_0332.JPG
 
Bosje werd te groot, genoeg garnalen weer.. Bosje opgedeeld rechtsboven op de tak en linksonder heb ik het huisje ermee bedekt..
Er is een klein takje overgebleven.. Hopelijk komt er weer een bosje.. Voorlopig is het weer lekker licht in de bak
DSC_0353.JPG
DSC_0354.JPG
 

Terug
Bovenaan