Wat is er nieuw

Liggende maanvis wat te doen

  • Onderwerp starter Onderwerp starter WD1984
  • Startdatum Startdatum
W

WD1984

Guest
hey Allen,

�Wat is je bakmaat 121*41*51 Dubai 120

�Wat zijn je waterwaarden Onbekend, gisteren 90% ververst filter en bodembehouden.

�Welke filter gebruik je en hoeveel debiet geeft deze.

�Om de hoeveel tijd ververs je water en welke hoeveelheid is dit dan? Gemiddeld 1x per week 2 tot 4 emmers

�Om welke vis(sen) gaat het ?
1x Blauwe Maanvis (Pterophyllum scalare)

�Wat zijn de medebewoners ?
10x koperzalmen
7x Corydoras Trillii
2x japonica garnaal
xx vuurgarnaal
in totaal nu 3 maanvissen

�Heb je iets veranderd aan het aquarium de laaste tijd ?
Nee niets schokkends veranderd behalve klein beetje snoeien en waterverversen.


�Wat is het ziektebeeld ? (beschrijf het zo precies mogelijk)
Maanvis gaat in de planten en op de bodem liggen. Zwemt af en toe horizontaal. Maar kan wel nog normaal zwemmen alleen doet het niet.
Ik heb het eerder gehad met een maanvis die op een gegeven moment alleen maar ging liggen. Deze heb ik uit zijn lijden verlost. ca.3 maanden terug.


�Wat heb je al gedaan om het te verhelpen ? (evt medicijngebruik etc)
Gisteren grote waterwissel gedaan en planten herschikt.


�Hoelang heeft de vis het al ?
paar dagen.

�Heb je de vis al lang ? of betreft het een nieuwe vis ?
ca. 4/5 maanden

�Heb je een foto van de symptomen?
Nee

Gem. temperatuur was 25-26 gr. gisteren omhooggezet naar 26-27


Wie weet wat dit zou kunnen zijn en wat ik kan doen...

Hoor het graag

Groet Wouter
 
Ohja pomp is een JBL Cristalprofi E901 Greenline.
 
Waterwaarden zijn toch wel handig en maak je het filter vaak schoon en hoe doe je dat dan?
 
Filter maak ik zelden schoon.

Bovenste bakje knijp ik de spons een beetje uit in een emmer aquariumwater. laatste keer zal al snel een maand of 2 geleden zijn. Uitstroom is nog prima dus volgens mij ook niet direct noodzakelijk... Of zou het daaraan kunnen liggen...
 
Nee denk juist van niet want is meestal heel goed als je niet te veel aan het filter zit maar je waterwaarden kunnen daar ook iets over zeggen natuurlijk.
Aan de andere kant zou je dan denk ik ook een hoop dode garnalen moeten zien bv want die worden het eerst getroffen door slechte waterwaarden.

Gedragen de andere maanvissen zich normaal?
 
Seabait,

Andere maanvissen gedragen normaal en zijn goed op kleur.
Ik heb geen enkele dode garnaal gezien gisteren nog een flinke club vuurgarnalen gezien wat mij verbaasde vanwege de aanwezigheid van de manen.

Waarde had ik toch moeten meten gisteren. Stom van mij. Ben meteen groot gaan verversen. Kan het vanavond wel meten maar omdat het zo`n grote wissel was zullen de resultaten redelijk lijken op mijn kraanwater.

WD
 
Daarom denk ik ook niet dat het aan de waterwaarden zal mankeren en eerder een ziekte,wat krijgen ze voor voer en wanneer was de vorige maanvis overleden?
 
Droogvoer: TetraMin Potje met mix korrels OF
TetraWafer OF
Tetra tabletten voor oa. Corydoras van die wit groene tabletten.
ca. 5x per week

Diepvries Rode muggenlarven / artimenia
1x per week

1 dag geen voer. (dinsdag)

Vorige maanvis met deze sympthomen was ca. 3 maanden terug.
Daarna direct waterwissel gedaan. Heb gelukkig niet veel uitval gehad. Wel 2x mikro... Ramirezi maar deze heb ik al vrij snel aangeschaft bij aankoop van mijn 1e aquarium in 2011. Dat zal de leeftijd zijn geweest vermoed ik. Dit was ongeveer 2 maanden terug dat de 2e overleed
 
Iemand nog ideeen voor bovenstaande geval...

Ik wilde namelijk zodadelijk nog medicijnen halen mocht dit nodig zijn..

Hoor het graag

WD
 
Enig wat ik bedenken kan,is een zwemblaas probleem.
Google eens en vergelijk.
 
Vis zwemt nu overdwars... Zwemblaas zou goed kunnen ik wacht het een paar dagen af
 
Vis is niet meer. Vond hem afgelopen weekend in het aquarium. Evengoed bedankt voor de hulp
 
Nog even iets over het voeren...zijn het nog jonge opgroeiende maanvissen? Dan willen ze graag meerdere keren per dag wisselend gevoerd worden. Zeker zo'n 5 tot 6 keer per dag. Totdat ze volgroeid zijn.
De dode maanvissen zou ook ondervoeding kunnen zijn.
 
peterdenhaag53 zei:
Nog even iets over het voeren...zijn het nog jonge opgroeiende maanvissen?

Peter,

Zie boven.

maanvissen zijn ca. 4/5 maanden oud
Voeren staat ook omschreven...

De andere 2 maanvissen zijn vrijwel volgroeit...denk ik...

Wouter
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan