Mooie lijst! Wou dat ik die eerder had gezien, hahaha.
Van aquael mis ik nog de ultra scape diamond, facet geslepen upgrade van de forest/snow sets. Beschikbaar bij Hornbach (of all places) en Olibetta zo uit mijn hoofd.
Overigens staat in de sheet niet dat het een set is, maar dat is de ultra scape wel (althans, voor die prijs).
Zelf heb ik net een optic white tank uit Polen gehaald. Ik kon niet echt plaatsen hoe er 500 - 3000 euro verschil zat tussen optic white tanks. Facet geslepen is mooi, maar geen duizend(en) euros meerprijs mooi.
Al helemaal gelet op het feit dat er maar 1 producent van optic white glas is. Ik kon dan ook niet anders concluderen dat de meerprijs niet in de materiaalkosten of afwerking zat, want zo creatief kun je niet worden met de afwerking van glas, en ze gebruiken allemaal hetzelfde glas.
Aquael was dan de enige positieve uitschieter, maar biedt om wat voor onverklaarbare reden dan ook maar een fractie van hun assortiment aan in Europa/buiten Polen. En ik zocht wat grotere dan de ultra scape.
Blijkt Aquael een dochtermerk te hebben: Diversa (sinds een aantal jaar onderdeel is van aquael group). Gebruikt ook gewoon dezelfde fabriek van aquael in Polen. Maar om wat voor reden dan ook niet buiten Polen aangeboden.
Voor nog geen €1000,- incl BTW en pallet levering een 150x50x60 rimless optic white tank met bijpassend meubel van 150x90cm (geen set).Tank zelf is 500-550€ afhankelijk van wisselkoers.
Ook leuk: Aquael Nederland weet niet alleen niet van het bestaan van 85% van hun eigen catalogus af, dat Diversa bestaat en van hun is was ze ook vreemd.
Ironisch verklaarden ze alleen aan te bieden wat uit de fabriek in Polen komt.. was dat maar zo!
Daar komt mijn tank van diversa ook vandaan 😂
M.b.v. Google Translate bleek diversa zelf iets behulpzamer, ze raadden deze verkoper aan voor internationale bestellingen:
https://www.akwarystyczny24.pl/prod...50l-akwarium-opti-white-150x60x50cm-450l-12mm
Super bevallen! Je kan gewoon in valuta naar keuze shoppen. Betaalde via bankoverschrijving. Zie dat ze nu ook een ander merk aanbieden met interessante maten, Viv pure. En voor veel items en merken zijn ze fors goedkoper dan onze shops.
Wil je dus een rimless optic white tank en wil je geen 1000-3000€ extra betalen voor een logotje van Ada, Oase of ILA erop, wetende dat ze allemaal uit precies hetzelfde glas bestaan? Dan kan ik ze van harte aanraden!