Limnobium tekort, maar welk?


Dan zouden ze kunnen verbranden met wat meer licht maar dat zie ik hier niet in de 60cm verder.
 
Is een raadsel waarom ze het bij de één wel doen en de ander niet. Ik dacht altijd dat te weinig licht misschien de oorzaak kon zijn. Omdat ik zoveel limnobium had, heb ik ze voor de gein een keer in mijn nano-tje gedaan, met een klein lampje van amper 3 watt aan licht. Ik dacht, dat is snel gedaan. Omdat er garnaaltjes inzitten doe ik er ook geen plantenvoeding in. Nu 3 maanden verder en het is nog mooi groen.Wel zijn de wortels minder lang dan de Limnobium in mijn andere en grotere bakken.

Ze schijnen volgens sommigen ook niet goed tegen condens te kunnen, maar in mijn Juwel Rio240 aquarium had ik behoorlijk wat condens en daar groeide die dingen toch zo hard dat de Limnobium zich boven op elkaar stapelde en tegen de tl buizen aankwamen.
 
Limnobium is, anders dan veel wordt gedacht, een SEIZOENSplant, d.w.z. dat de planten, en ook de genetisch gelijke ongeslachtelijke nieuwe plantjes, meestal een groeiperiode hebben van ongeveer 6 maanden, en daarna even in de ruststand gaan, let wel, dat geldt alleen bij gelijk blijvende omstandigheden. Als er dan ook nog veranderende water- of licht of temperatuur waardes optreden, dan kan het zo maar zijn dat een hele populatie verloren gaat. Dat gebeurd ook als de planten teveel van hun uitgebreide wortelstelsel moeten missen door knippen of vraat.
 

Terug
Bovenaan