Wat is er nieuw

Lobelia cardinalis mini

• Onderwerp starter Onderwerp starter Sjeff
  • Startdatum Startdatum
S

Sjeff

Guest
Beste allemaal,

Ik wil vanmiddag mijn veldje Lobelia uit gaan breiden door zelf stekjes te gaan maken. Nu is het nu een soort van bosje, maar als ik ze af ga knippen en terug ga zetten moet ik ze dan ook als bosje terug plaatsen of kan ik ze dan beter als losse stengels terug zetten?

Het gaat om dit plantje (plantje is ondertussen 2x zo groot):
3a62b438efa10b3dbefe2bd6984439fa.jpg

Groet, Jeffrey

Ik zou zelf het bosje ahw losmaken en de stengels wat meer uitelkaar plaatsen.
Zo krijg je ook direct dus een leuk veldje ermee. Althans zo deed ik het hoor.

jessicapilon zei:
Ik zou zelf het bosje ahw losmaken en de stengels wat meer uitelkaar plaatsen.
Zo krijg je ook direct dus een leuk veldje ermee. Althans zo deed ik het hoor.

Ok� ga ik dat eerst is proberen, je bedoelt dan het huidige bosje gewoon voorzichtig uit elkaar trekken. Opnieuw planten met wat meer ruimte en dan groeit het vanzelf weer dicht?

Eigenlijk is dit een hele leuke winterharde tuinplant die je goed kan houden op een lichtvochige plek zoals bv een vijverrand.

Ejr5tK5Cu6PczB2pApsB2O43To6Ot8Mf.jpeg

Botia zei:
Eigenlijk is dit een hele leuke winterharde tuinplant die je goed kan houden op een lichtvochige plek zoals bv een vijverrand.

tyGBQYLk_uPKElsRLSukbXTtedGJ-m-M.jpeg

Dat is toch zeker wel een totaal andere plant als degene waar ik mijn vraag over stelden?

Zeker is dat wel dezelfde plant, het is alleen niet de 'mini' uitvoering, hoewel die het vast ook prima zal doen aan de waterkant.

Het is echt Precies dezelfde plant, alleen niet de mini. Maar mocht je jouwe buiten zetten aan de waterkant zal hij ook mooie rode bloemen geven.

Oh nooit geweten! Maar ik hoef geen bloemen hoor!

Elke waterplant kan gaan bloeien en bij de Moerasplanten die we vooral in ons aquarium hebben is het niet anders.

Wat je ook duidelijk ziet is dat het Lobelia blad er onder water anders uitziet dan boven het water. Dat zie je bij veel moerras planten

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan