Wat is er nieuw

Lobelia op hout

• Onderwerp starter Onderwerp starter ijsbeervis
  • Startdatum Startdatum
I

ijsbeervis

Guest
De week een behoorlijke bak met planten in mijn aquarium gezet, zie mijn zelfbouw topic. Nu heb ik een vraag over de lobelia cardinalis, deze wil ik graag in mijn hout steken. Ik heb een mooi stuk hout waar wat gaten in zitten en daar kan deze mooi in. Ik vroeg me af of dat dat kan? Of moeten deze plantjes in de grond.
Mijn dank ik is groot

Alles kan natuurlijk maar deze plant leent zich daar niet echt voor.. Pogostemon helferi is wel prachtig op hout.. Java varen en de anubias soorten natuurlijk!

Tot nu toe doet de lobelia het eigenlijk heel erg goed. Geen slap blad en ik zie ook zelfs nieuwe jonge bladeren. Het is natuurlijk pas 2 weken, maar toch. Ik heb hoop. Zal er regelmatig foto's van blijven maken en wie weet dat ik er nog een verslagje van schrijf.
Dit was aan het begin. Dus het zit meer 'in hout' dan 'op hout'.
20171025_111211.jpg

Alles kan natuurlijk maar deze plant leent zich daar niet echt voor.. Pogostemon helferi is wel prachtig op hout.. Java varen en de anubias soorten natuurlijk!

Ik zou juist de Pogostemon niet zien als een plant die zich er voor leent. Mede ook omdat ik nog nooit van Pogostemons op hout had gehoord

Ik ben laatst een wabi kusa met een stuk hout waar lobelia op groeide tegengekomen (en natuurlijk kan ik nu precies de link naar de foto weer niet vinden)
Ik ben benieuwd hoe het experiment gaat aflopen...

DE Lobelia staat nu een week of wat op het hout en gaat nog steeds uitstekend. Zal vanavond even een foto maken, maar tot op heden eigenlijk nog geen problemen. Ik zie geen verschil tussen de Lobelia op hout en die in het zand. Ga ook proberen er vanavond een klei bolletje bij te proppen. Eens kijken wat dat doet 🙂

DE Lobelia staat nu een week of wat op het hout en gaat nog steeds uitstekend. Zal vanavond even een foto maken, maar tot op heden eigenlijk nog geen problemen. Ik zie geen verschil tussen de Lobelia op hout en die in het zand. Ga ook proberen er vanavond een klei bolletje bij te proppen. Eens kijken wat dat doet 🙂
Niks.
Hebben ze niet nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan