Loricaria Rio Atabapo (crying whiptail)

M

Melle001

Guest
Ik ben deze vissen tegengekomen en stiekem ben ik wel heel erg geneigd om ze aan te schaffen. Maar ik vraag me af of ik ze wel optimaal kan huisvesten.
Mijn aquarium is 150 * 60 * 60. met het volgende bestand:
5 Santa Isabel
4 kegelvlekbarbelen (zijn langzaam aan het uitsterven door ouderdom)
5 Otocinclus
1 ancistrus vrouw
2 Dicrossus filamentosus
15 C. Sterbei
Verder is mijn aquarium ruim beplant en staat er kienhout in.
Temperatuur staat op 24/25 graden en ik voeg een klein beetje CO2 toe voor de planten.

Heeft iemand ervaring met deze vissen en worden ze toch niet te groot voor mijn aquarium. Zal ik toch afscheid moeten gaan nemen aan mijn rijke planten en meer naar Echinodorus planten ed gaan voor zowel de maanvissen als deze en de l nummers?
Graag wil ik er in de toekomst ook nog 2 L nummers aan toevoegen. (zelfde of 2 verschillende kleine tot medium maat)
 
Bij deze vissen is een zandbodem een must omdat ze zich daarin ingraven, heb je die, zou het kunnen
 
Bij deze vissen is een zandbodem een must omdat ze zich daarin ingraven, heb je die, zou het kunnen
Ik heb er een zandbodem in liggen, de corydora's houden daar ook van.
Hoeveel zou jij er dan nemen? 1 of juist meer. Normaal zijn het toch solitair levende dieren? of kunnen er ook 2 rondzwemmen in mijn aquarium?
 
Ik heb de L010a en die hangen altijd in het hout en ik gebruik een Dennerle grindbodem. Maar goed in hoeverre deze andere eisen stelt dat weet ik niet.
 
Dat je nog 5 otocinclus hebt met die santa Isabel in je bak :eek:
Zelf geen ervaring met de loricaria maar denk zelf altijd dat je maar 1 soort moet houden die in/van je bodem leeft.
Als je ze wel gaat houden gaan ze denk ik vroeg of laat je planten eruit graven
 
Ik heb er zo 3 zitten in men 150cm bak, grondelen hele tijd over de bodem, traag bewegend, zwemmen eigenlijk niet rond, "wandelen" rond op hun 4 vinnen. Heel rustige vissen, graven niets uit.
Wel heb je al veel bodembewoners, c. sterbai en Ancistrus dus dat lijkt me misschien het enige probleem te zijn
fascinerende beesten
 
zo dus
de T. Eliotti en Adinoacara pulcher komen ook even goeiedag zeggen

 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan