Losse lamp armatuur?


Flappie00

Well-known member
Lid geworden
26 september 2019
Berichten
265
Leeftijd
37
Ongeveer een maandje terug een 2e hands bak gekocht. Zouden inpresiepe 4 lichten in kunnen
2 om 2 zeg maar.

Bij 1 zo een ding (armatuur?) is t snoer en electra er af. Zou je dit ook los kunnen kopen? Zo een balk met licht

Het gaat om een aqualantis aquarium van 120x50x70
 
Je zou ook op die plek in de bak planten kunnen zetten die minder licht nodig hebben.
 
Ja zijn los te koop, vaak zie je ze op mp aangeboden als mensen hun overbodige meuk opruimen
 
Je zou ook op die plek in de bak planten kunnen zetten die minder licht nodig hebben.
Wil gewoon de mogelijkheid hebben om meer licht toe te kunnen voegen mocht t nodig zijn
 
Ja zijn los te koop, vaak zie je ze op mp aangeboden als mensen hun overbodige meuk opruimen
Net gekeken idd. Maar staat (nu) niks tussen
 
Dat zou wel een oplossing kunnen zijn al weet ik niet wat de kwaliteit van deze leds is.
 
Heb je toevallig foto's van het probleem?
Ik heb in het verleden wel eens de VSA vervangen van een bak en hem zo weer nieuw leven ingeblazen. Het klinkt alsof er alleen een draadje vervangen hoeft te worden. Vandaar de vraag naar foto's. :petjeaf:
 
Heb je toevallig foto's van het probleem?
Ik heb in het verleden wel eens de VSA vervangen van een bak en hem zo weer nieuw leven ingeblazen. Het klinkt alsof er alleen een draadje vervangen hoeft te worden. Vandaar de vraag naar foto's. :petjeaf:
Ik lees je bericht nu pas. Het hele draad is er gewoon af geknipt. Ook de aan en uit schakelaar is er van af
 
Mocht je een goede armatuur hebben kunnen vinden in een winkel voor een niet al te gekke prijs. Zou ik dit graag willen horen! Ben zelf ook al een tijd op zoek! Nu inderdaad de oplossing gekozen om daar planten te plaatsen die minder licht nodig hebben!
 
Er zijn lampen te koop die je zo kan plaatsen lees even terug in t topic. Wel wat aan de prijs maar je moet wat he
 
Ik lees je bericht nu pas. Het hele draad is er gewoon af geknipt. Ook de aan en uit schakelaar is er van af
Je kan er op zich gewoon weer een nieuwe kabel aanzetten met een schakelaar.
Zou iets zoals dit je kunnen helpen?
Frits moet er dan wel aan denken dat hoewel de lampen in hun houders klemmen het veiliger is om ze er andersom te zetten... Je wil ze niet in het water zien vallen.
 
Ik lees je bericht nu pas. Het hele draad is er gewoon af geknipt. Ook de aan en uit schakelaar is er van af
Maar is een nieuwe draad trekken dan niet gewoon een beter idee? Ik heb dat ooit ook gedaan met een Juwel kap. Open gehaald, nieuwe draad getrokken vanaf de lamp waar een stekker aan zat en toen de kap weer dicht gelijmd.
 
Een foto zou erg helpen, maar ik vermoed idd ook dat er alleen nieuwe bedrading aan moet.
 
Zal sttaks ff foto maken. Moet een lamo in van 1045mm alle lampennzijn 1000mm of 1200mm
 
Het zijn geen juwel lampen...

Bij deze nog de foto van het armatuur.
IMG_20200331_224607.jpg
 
Het zijn geen juwel lampen...
Juwel is de enige die deze maat hanteert
Die oude/kapotte kabel verwijderen en daar gewoon een nieuwe kabel aanzetten
 
Op de lampnzelf staat jbl. Het is een aqualantis aquarium dus dat meek zal ze ook wel hebben. Nu klinkt t misschien heel dom maar haal je dat bij de bouwmarkt? Geen idee hoe zoiets werkt
 
Idd, JBL heeft ook buizen in die maat, behoorlijk prijzig overigens, hoe durven ze.

Wat wil je bij de bouwmarkt halen, dat snoer? Ja, dat verkopen ze los, compleet met stekker en schakelaar evt.
Waar woon je? ik wil er anders wel een nieuw snoer voor je aanzetten, ik kom uit de buurt van Arnhem.

Maar alsik er zo over nadenk, die twee 54 watt buizen moeten wel voldoende zijn voor die bak van 350 liter (mits je niet al te moeilijke planten hebt), ik heb slecht 2 x 21 Watt boven een bak van 200 liter.
je kan op de twee buizen die je nu hebt ook nog reflectoren plaatsen, dat scheelt ook enorm.
Daarvan zou je er één kunnen plaatsen op de buis die in het ''midden'' zit.
 
Laatst bewerkt:
Het zijn geen juwel lampen...

Bij deze nog de foto van het armatuur. Bekijk bijlage 295041
Wat een ei, waarom zou je het zo afknippen?

ben wel bang dat je het niet gaat redden met enkel wat lampjes en een snoer..
Enige reden die ik kan verzinnen waarom je het afknipt is als de VSA is overleden oid
 
Vsa? Wat is dat?
 
Vsa? Wat is dat?
voorschakel unit die er voor zorgt dat de tl gaat branden (simpel uitgelegd)
Nu we het daar toch over hebben als je reacties zo lees is het dan niet verstandiger dat je een nieuwe tl of led unit koopt
Zijn 220 volt en nog hoger spanningen waar mee je te maken hebt zou jammer zijn als we moeten lezen Flappie00 is niet meer :eek: :cry::sorry:
 
Idd, JBL heeft ook buizen in die maat, behoorlijk prijzig overigens, hoe durven ze.

Wat wil je bij de bouwmarkt halen, dat snoer? Ja, dat verkopen ze los, compleet met stekker en schakelaar evt.
Waar woon je? ik wil er anders wel een nieuw snoer voor je aanzetten, ik kom uit de buurt van Arnhem.

Maar alsik er zo over nadenk, die twee 54 watt buizen moeten wel voldoende zijn voor die bak van 350 liter (mits je niet al te moeilijke planten hebt), ik heb slecht 2 x 21 Watt boven een bak van 200 liter.
je kan op de twee buizen die je nu hebt ook nog reflectoren plaatsen, dat scheelt ook enorm.
Daarvan zou je er één kunnen plaatsen op de buis die in het ''midden'' zit.
Ik woon in hoorn. Niet echt innde buurt. Heb 2 lampen op de wel werkende armatuur
 
voorschakel unit die er voor zorgt dat de tl gaat branden (simpel uitgelegd)
Nu we het daar toch over hebben als je reacties zo lees is het dan niet verstandiger dat je een nieuwe tl of led unit koopt
Zijn 220 volt en nog hoger spanningen waar mee je te maken hebt zou jammer zijn als we moeten lezen Flappie00 is niet meer :eek: :cry::sorry:

Ik wilde een armatuur los kopen maar los kan ik dat nergens vinden. Best lastig voor een oudere aqualantis aquarium
 
Ik wilde een armatuur los kopen maar los kan ik dat nergens vinden. Best lastig voor een oudere aqualantis aquarium
Oke maar kan je dan een goede overzichts-foto plaatsen (waar dus de hele armatuur op staat) en de afmetingen dus de lengte maat.
Kunnen we misschien een oplossing voor je probleem vinden.
 
Ik denk dat led de best optie gaat zijn. Een andere lfs had wel lamoen die er in konden en je kan bedienen via de lamp maar dieblamoen waren 150 per stuk dat gaat me echt te ver
 
Ik denk dat led de best optie gaat zijn. Een andere lfs had wel lamoen die er in konden en je kan bedienen via de lamp maar dieblamoen waren 150 per stuk dat gaat me echt te ver
Tja goede led verlichting is helaas nog duur
hoed je voor goedkoper rommel is meestal duurkoop.
 
voorschakel unit die er voor zorgt dat de tl gaat branden (simpel uitgelegd)
Nu we het daar toch over hebben als je reacties zo lees is het dan niet verstandiger dat je een nieuwe tl of led unit koopt
Zijn 220 volt en nog hoger spanningen waar mee je te maken hebt zou jammer zijn als we moeten lezen Flappie00 is niet meer :eek: :cry::sorry:

We hebben zelfs al jaren 230 volt.... ;)
 
Ik wilde een armatuur los kopen maar los kan ik dat nergens vinden. Best lastig voor een oudere aqualantis aquarium

Zo'n VSA, gesteld dat die stuk is, kan je ook gewoon los kopen. Maar ik denk dat er geen VSA maar een EVSA is gebruikt. Zo'n ding is los helemaal niet zo duur. Maar zelf zou ik eerst eens uitzoeken of laten uitzoeken, elke electriciën kan dit eenvoudige werkje doen, of het voorschakelapparaat inderdaad stuk is. Misschien is het wel gewoon een kwestie van een stukje kabel en de klus is geklaard. Op de foto zie ik dat je al eenvoudig die aansluiting open kan maken en er een nieuwe kabel aan kan zetten. Wanneer je hier voor kiest heb je uitstekende verlichting voor je bak, want dat is TL wel degelijk!
 

Terug
Bovenaan