Wat is er nieuw

lotus uit zaden opkweken

tjvkooten

Well-known member
Lid geworden
10 maart 2016
Leeftijd
32
Via AliExpress heb ik lotuszaden gekocht, die vandaag binnen zijn gekomen, nu dus eens proberen op te kweken voor mijn aquarium.

Een lotus zaadje (heb er in totaal 20)

IMG_20180630_212023.jpg

Daar zou je de punt af moeten snijden/schuren/veilen, wat overigens een aardig klusje is met zulke harde schillen. En dan in water leggen.

Zoals dit in een weckpot:

IMG_20180630_212333.jpg

Als alles kiemt heb ik straks 1 lotus met witte bloemen 1 lotus met lila bloemen en 2 lotussen uit mix zakjes dus onbekend.

Al verwacht ik in mijn aquarium geen bloemen.

Zodra het kiemt zouden ze in mijn aquarium kunnen, ook voor het kiemen wel, maar dan kunnen niet kiemende zaden gaan rotten.

Nog nooit eerder gehoord of gezien, ik ga je met veel belangstelling volgen en wens je succes ben benieuwd.

Ja leuk probeersel in elk geval maar zelf heb ik met zaden slechte ervaringen met Aliexpres maar goed wellicht zijn er ook verkopers die wel sturen wat je besteld ipv gras😀.

Ja leuk probeersel in elk geval maar zelf heb ik met zaden slechte ervaringen met Aliexpres maar goed wellicht zijn er ook verkopers die wel sturen wat je besteld ipv gras😀.

Gelukkig zijn lotus zaden groot genoeg om herkenbaar te zijn, maar zaden van AliExpress zijn inderdaad een risico

Ja ik zag al dat ze er anders uitzien dan wat ik kreeg maar goed dat waren ook geen Lotuszaden. Ben benieuwd of het gaat lukken Thijmen.

Over 4 dagen zouden ze gekiemd moeten zijn, een paar dagen daarna zouden de eerste stengels er moeten zijn, zodra die er zijn doe ik ze in mijn aquarium.

Via AliExpress heb ik lotuszaden gekocht, die vandaag binnen zijn gekomen, nu dus eens proberen op te kweken voor mijn aquarium.

Een lotus zaadje (heb er in totaal 20)

Bekijk bijlage 253477

Daar zou je de punt af moeten snijden/schuren/veilen, wat overigens een aardig klusje is met zulke harde schillen. En dan in water leggen.

Zoals dit in een weckpot:

Bekijk bijlage 253476

Als alles kiemt heb ik straks 1 lotus met witte bloemen 1 lotus met lila bloemen en 2 lotussen uit mix zakjes dus onbekend.

Al verwacht ik in mijn aquarium geen bloemen.

Zodra het kiemt zouden ze in mijn aquarium kunnen, ook voor het kiemen wel, maar dan kunnen niet kiemende zaden gaan rotten.
Toch vraag ik mij af of deze zaden wel voor een Aquarium bedoelt zijn? Ze hebben bijvoorbeeld wel Nymphaea soorten, met inderdaad bloemen, maar die zijn toch meer voor vijvers ed?

De tijd zal het leren😉

De gewone vijverlotus kan ook prima in je aquarium hoor. Alleen de groeikracht zal je binnen no time beu worden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan