Luc gaat beginnen!


L

LPC98

Guest
Hallo groep,

Mijn naam is Luc (48jr) uit het zuiden des Lands (tussen Eindhoven en de Belgische grens)

Ik ga voor het eerst een aquarium aanschaffen
icon_biggrin.gif
(Gift van mijn nichtjes)
De keuze is gevallen op een Juwel RIO 125 waarin wat 'simpel te houden' visjes in gaan komen. (*)
Ik heb wel als doel, om IN het aquarium alle plastic / meters / buisjes uit het zicht te hebben.
Dus de filterbehuizing, aanzuigbuisjes enz wil ik wegwerken.
Omdat ik ook een achtergrond IN het aquarium wil, lijkt het me dat ik niet onder een zelfbouw achtergrond uit kom....
Geen probleem wat het lijkt me erg leuk zelf wat te knutselen.
Juwel heeft (heb ik gevonden) een breed scala aan kant en klare achtergronden, maar deze dekken niet alles totaal af.

Alle tips voor deze newbie zijn welkom

- Zijn er eigenlijk in grofweg Brabant, aquarium & materialen verkooppunten waar ik eens kan gaan rondkijken?
 
Welkom..

Een tip:

Zet een Valisineria voor je techniek.
Een rio125 is al niet zo groot en als je daar ook nog een achterwand in gaat bouwen hou je nog minder over.

20180727_215356.jpg


Dit is in mijn rio125 in de oude situatie, en je ziet niets van de tecniek
 
Welkom op Aquaforum Luc en ben benieuwd welke achterwand je zelf wil gaan maken succes.
 
welkom!

hou er wel rekening mee dat je de aanzuigbuisjes , filterbehuizing etc nog wel eruit kan halen. Je moet het wel eens schoon maken :)
 
welkom!

hou er wel rekening mee dat je de aanzuigbuisjes , filterbehuizing etc nog wel eruit kan halen. Je moet het wel eens schoon maken :)


Oef.
De achterwand ga ik kitten, maar dat kan ik bij de "filtercamouflage" dus beter niet doen....
 
Welkom Luc!

Aahh jammer als dat moet heb ik er ook niks aan.
Hoeft niet frameloos te zijn toch? Gaat erom dat je van de pijpjes niks in het water ziet. Nouja, nauwelijks dan...
Optie is ook een 3d achterwand in je aquarium te plaatsen. Als je de holle variant uitkiest kun je er zat achter kwijt. Hier ook gedaan :D
 

Terug
Bovenaan