Wat is er nieuw

Lucht happen

• Onderwerp starter Onderwerp starter Laura van Run
  • Startdatum Startdatum
L

Laura van Run

Guest
Hoi hoi. Ik heb 3 sluierstaarten in mijn aquarium (had er 4 maar die met bolle oogjes snapte de werking van zinkend voer niet dus die is overleden, geen enkele manier werkte om hem te voeren) Ze zijn ongeveer een half jaar oud. Mijn oranje heeft elke maand wel dat ie moeite heeft met beneden blijven in de kom dan zet ik hem weer een week appart in zoutig water (advies van de dierenwinkel) en daarna doe ik hem terug, nu heb ik hem terug gezet en lijkt hij het weer te doen maar ze gaan continu lucht happen. Ik heb 2 plantjes, waterpest en eentje met grasachtige blaadjes. Grind bodem en de pomp zorgt voor zuurstof belletjes in het water, ze krijgen elke dag eten want ze zijn nog klein, er zit een algeneter in het aquarium. De pomp verschoon ik iedere week en het water gaat nog niet stinken al had je het graag dus dat laat ik er mooi inzitten i.v.m. de waardes Ook bijna geen algen. (kom is wel verschoond na overleiden 4e vis) Ik heb "Fancy Fit" in het water. (voorkomt ziektes is zout verrijkt met vitaminen) En Tetra Goldfish Gold Japan Premiumvoeder voor exotische goedvissen (advies van de dierenwinkel) het zijn oranje stiks die meteen zinken. Kan iemand mij vertellen waarom mijn vissen nogsteeds naar lucht happen? Dankje!

Ik zou s beginnen een aquarium aan te schaffen en de kom gaan gebruiken voor een plant. De vissen zitten denk ik veel te klein. Hoeveel liter is je "kom" ?

Pffft....

Waar moet ik beginnen. Je vissen zitten veel te klein, je hebt verkeerd voer en je vissen zijn aan het snakken naar lucht. Een bak zonder filtratie of luchtpomp zorgt ervoor dat het water ana�roob wordt (niet zuurstofrijk). Hierdoor gaan je vissen naar zuurstof happen om te blijven leven...

Mijn advies:
Zoek enorm snel een nieuw huisje voor je vissen, of iemand met een groot aquarium of dat je zelf een groot aquarium van minimaal 100x40x40 aanschaft.

De pomp verschoon ik iedere week en het water gaat nog niet stinken??

Nee, mar dat filter is ,OF te klein, of je maakt hem TE schoon.

En 60 cm Is te klein.

Okay... Er wordt hier dus verondersteld dat ik een ' kom' heb, dat ik dus niet heb. De pomp is met die zwarte dingetjes er in en doet het prima, En nergens is de groote van mijn aquarium vermeld... De pomp is 10% van het aquarium. Ik snap dat jullie willen helpen maar alsjeblieft lees eerst even... Ik weet dat ik een typfout heb gemaakt en ' kom' neerzette i.p.v. aquarium in het tweede deel, maar ik heb een aquarium.

Laura van Run zei:
(kom is wel verschoond na overleiden 4e vis)

Hieruit leiden wij af dat t een kom is 😉
Hoe groot is je aquarium?
Welk filter heb je?

Ja? Nee, Nou vertel dan eens eerst hoe groot hij is.
En wat voor filter zit er in?

Als jij die elke week schoonmaak, kunnen er geen bacterie in zitten.
WAt wel moet zijn.

En water ververs ik niet, want dat stinkt niet, zeg jij.

Nou dat moet dus juist wel.

Wat zijn de maten van dit aquarium?
Te kleine behuizing blijkt namelijk wel vaak de onderliggende oorzaak van problemen bij deze vissen.

Edit: O sorry, was al een paar keer gevraagd 😉

Als jij kom neerzette denk ik niet dat je ze de schuld kan geven dat zij kom zeiden 🙂 . Maar idd goudvissen worden zo'n 30cm als ze de ruimte hebben, en anders groeien ze vanbinnen door en zijn ze na max. 6 jaar wel overleden (met een hele pijnlijke dood). Ik had hier laatst een goede website met info over. Die post ik wel als ik hem heb gevonden. Maar als de zuurstofplantjes en filter niet het probleem zijn zullen ze blijven zuurstofhappen totdat ze in een groter aquarium/vijver zitten. Ze vervuilen namelijk ook erg veel.

Edit: Maar het beste idee lijkt mij een nieuw huis voor ze te zoeken. Ik weet niet hoe groot jou aquarium is maar misschien zijn er best wel wat leuke kleurrijke visjes die er wel in kunnen. (dan zal je wel een verwarming moeten aanschaffen ben ik bang).

Ja sorry, kom is gewoon makkelijker om te typen. Ik heb een aqua (getal weet ik even niet) goldfish kit. Ik weet zo de afmetingen niet. En ik heb een aquaflow 200 pomp. Aquarium heb ik al bijna 5 jaar. Pomp ook. Kreeg ik van mijn oma toen ik 13 werd (ben nu dus bijna 18) En de vissen hebben het altijd goed gedaan (tot ze tijdelijk naar mijn vader gingen want ik kreeg shit met mijn ouders toen waren ze allemaal gestorven) De vissen verzorgen is een soort therapie voor mij aangezien ik autisme heb en het erg rustgevend is voor mij. Ik wist zelf niet veel van vissen af maar mijn moeder had een subtropisch aquarium (100x50x50) Met allemaal verschillende vissen er in, wel een stuk of 50 en continu jonkies, van zebra visjes tot maanvissen en die hebben het altijd goed gedaan met z'n allen totdat er een ziekte mee kwam met een plantje (of te veel slakken we waren elke week slakken weg aan het halen want het waren er gewoon te veel) Dus zelf weet ik er niet veel van. Alles wat ik weet heb ik van mama geleerd (ze had een sluierstaart in een kom, is overleden, heeft nu een kleiner aquarium als ik met 2 kleintjes er in).

Nou sorry hoor dat ik er gewoon niet veel van weet! Ik zit op dit forum om te leren! Kijk mijn vorige reactie ik heb autisme en vind het neit fijn als je zo tegen mij doet. Want dan ga ik gewoon weg en ga ik uit van wat de dierenwinkel zegt dat goed is!
🙁

Zonder verwarming zit mijn water tussen de 20-30 graden, zelfs met het raam en de ventilator open, ik giet er regelmatig koeler water bij. Hier in het meer zitten goedvissen die ennorm groot zijn gegroeid, en aangezien hun het in natuurwater overleven dacht ik dat deze het wel aankunnen als het water er gewoon schoon uitziet..

Het spijt ons 🙂
Sommige lijken soms hard, maar we bedoelden het goed 🙂
Echt, al klinken we soms onaardig 🙂

Zal dan wel een 30/40cm zijn. (ik zou het even meten, dan weten we ook meteen meer qua mogelijkheden). Een ding is zeker, je aquarium is veel te klein. Een nieuw huis voor ze zoeken wordt dat ben ik bang. Maar ik denk dat er wel wat kleinere rustige visjes zijn die je hier (met verwarming) in kan doen. Of eventueel dwergklauwkikkertjes zijn erg leuk om naar te kijken. (die hebben dan wel weer tabletten, diepvries voer en levend voer nodig, afgewisseld. Zal je dus wel even aan moeten wennen dan).

Edit: Sorry dat we idd een beetje hard lijken, zie je ook maar weer dat lezen geen emoties hebben, en je die er dan zelf bij bedenkt. We hebben ook helemaal niks tegen jou, we proberen je inderdaad gewoon te helpen. En het mag soms onaardig klinken, maar we bedoelen het goed 🙂

Trouwens, mijn oranje zit nu heel stil aan het oppervlek (hij heeft al maanden een zwemblaas ontsteking en NIKS helpt.) Hij heeft nu een rode plek op zijn koppie en draait continu omhoog, ik maak me erge zorgen om hem. (en ja ik weet nu ook na veel lezen dat het misschien te klein is, zou ik met de vissen terug kunnen naar de dierenwinkel en ze ruilen voor guppies?) Ik vind het trouwens ook raar dat ze bij de dierenwinkel met zo veel in een bak zitten.

Tja, Als jij er zo over denkt.

Je vraagt om het welzijn voor de vissen.
Dus als dat verteld wordt, kan je 2 dingen doen.
Lezen , of weggaan.

Of zullen we allemaal maar zeggen, dat het goed is.

Ben je dan goed geholpen?

In een winkel krijgen ze constant schoon water.

En maken ze het filter niet steeds schoon.

Helaas is het zo dat sluierstaarten een aquarium van minimaal 100-120 cm nodig heeft, kan je een keertje het aquarium voor ons opmeten? 🙂
Dan kunnen we je beter helpen
Niet uitgaan van wat de dierenwinkel zegt hoor!
Die wil alleen maar verkopen 😉

Terugbrengen zou kunnen, maar een vijver voor ze zoeken zou natuurlijk geweldig zijn. 🙂
Guppies hebben een aquarium van minimaal 60cm nodig, wel zou je bijvoorbeeld een betta splendens man kunnen nemen!
Google maar is:betta splendens man
Als je die besluit te nemen dan kan je daar een topic over openen zodat we je daar verser kunnen helpen 🙂

Jij doet echt alsof je alles beter weet, alsof je beter bent dan de rest. Wat zeg jij? Kan ze beter bij de andere vissen in de plomp pleuren? Nou dat dacht ik toch echt niet. Doe niet zo f***ing lomp en onaardig meneertje beterweter. Ik vraag om hulp ja, maar dat is nog geen reden om het dan zo lomp te brengen. Mijn psychiater zegt dat dit goed is voor me, en ja ze brengen mij tot rust. Ik zal HUN nooit iets aandoen. Trouwens FYI alleen de oranje doet zo en dat is al maanden zo, de anderen doen het PRIMA. Ga jij lekker over je eigen vissen janken dan vraag ik wel hulp aan mensen die aardige hulp geven.
Hartelijk dank en tot nooit.

Ach, Bertus bedoeld het goed, hij gebruikt gewoon wat minder smileys, en hij klinkt wat harder 😉
Niet in de plomp pleuren!
Gewoon een mooie vijver voor ze zoeken 🙂

Of heb je het over mij?

Heeft ze het over mij????

Lees dan even goed wat ik zeg. Laura van Run.

En anders, even goeie vrienden,hoor.

Nee, jij helpt me juist. 🙂 De 'plomp' hier bedoel ik het meertje mee dat hier op het terrein is. De karpers zijn ongeveer 40-50 cm groot. Ik ben aan het kijken welke vissen er wel makkelijk in zouden kunnen want guppies hebben al 60cm nodig.. heb het opgemeten, het is 35 cm breed. https://www.google.nl/search?q=aqua+20+ ... wM&dpr=0.9 Het is de eerste afbeelding.

*lees dit alsof ik het aardig en rustig zeg, want zo bedoel ik het ook*

Hey Laura, wij proberen je gewoon te helpen he. En Bertus bedoeld het goed. We zijn echt niet onaardig aan het doen ofzo, wij willen gewoon het beste voor jou en de vissen. Die Betta splendens is een hele mooie vis waar je heel leuk naar kan kijken, en volgensmij is het ook een hele rustige vis. Ik snap dat je gehecht bent aan je vissen, en dat ze goed voor je zijn. Maar als we nou eens vervanging zoeken met een vis die net zo goed voor jou is en jou uiteindelijk veel blijer zal maken, terwijl we ook de vissen die jij zo leuk vindt redden? Is dat dan niet veel beter?

Ja dat wel. Maar bertus zei het echt zo van ' zeg het dan eens he? he?' dat komt op mij erg lomp over en dan vind ik het moeilijk om me te beheersen en dan ga ik mijn aquarium maar schoonmaken met mijn mag-clean (op de ruit). Ik ben ook aan het kijken naar de vissen en als er iemand in omgeving eindhoven is die ze dan wil opvangen zou fijn zijn..

Kijk nou hebben we wat meer informatie, en als jij gewoon naar ons luisterd kunnen wij jou helpen 🙂 . Wij zullen ook ons best doen een leuk visje te vinden die wel in jou aquarium past 🙂

De betta splendens is een aanrader! 🙂
Hele mooie sierlijke vis!
Erg leuk!
Start daar anders een topic over, dan krijg je wat gespecificeerd advies 🙂

Daar zou je dan even een aparte topic over kunnen aanmaken, wie eventueel jou vissen op zou willen vangen en in de buurt woont. Waarschijnlijk willen ze ze zelfs nog ophalen als het niet te ver is. En ik weet dat er hier genoeg mensen zijn die jou vissen zouden kunnen en willen opvangen 🙂

Beste leden,
Laten we wel elkaar respecteren en ook elkaars mening. We zijn er om elkaar te helpen dacht ik zo en dan komen we vaak het verste.

Stook het vuurtje nou niet verder op, ze wilt ze niet kwijt.

O,nee, we zijn alweer een stuk verder. 😀

Bertus zei:
Stook het vuurtje nou niet verder op, ze wilt ze niet kwijt.

Nou ben jij degene die niet goed leest Bertus xD. Ze zegt dat ze al opzoek is naar een plek om ze naartoe te brengen in de buurt. Dan kunnen wij haar nu helpen een goede vervanging ervoor te zoeken 🙂

Edit: Als je geen zin om terug te lezen hebt, hier staat het:
Laura van Run zei:
Ik ben ook aan het kijken naar de vissen en als er iemand in omgeving eindhoven is die ze dan wil opvangen zou fijn zijn..

Ik heb de betta splendens opgezicht en er staat dat de mannetjes elkaar dood maken als ze samen zitten, de mannetjes zijn ook aggresief naar de vrouwtjes toe (ik zou het sowieso niet aankunnen om te fokken) En dat mijn aquarium dan nog te klein is. Ik ga even dat topic aanmaken, alvast bedankt en sorry voor mijn uitval. Ik vind het moeilijk om zo via de text in te schaaten op wat voor intonatie iets bedoelt wordt. Mijn excuses.

Ik denk dat ze gewoon het beste wilt voor de vissen!
Als ze daarom weg moeten, weet ik zeker dat ze er naar zal kijken!
En er kan echt wel een ander leuk visje komen hoor 🙂

Laura van Run zei:
Ik heb de betta splendens opgezicht en er staat dat de mannetjes elkaar dood maken als ze samen zitten, de mannetjes zijn ook aggresief naar de vrouwtjes toe (ik zou het sowieso niet aankunnen om te fokken) En dat mijn aquarium dan nog te klein is. Ik ga even dat topic aanmaken, alvast bedankt en sorry voor mijn uitval. Ik vind het moeilijk om zo via de text in te schaaten op wat voor intonatie iets bedoelt wordt. Mijn excuses.

Je moet ook maar 1 mannetje houden 🙂
En dat kan wel in je aquarium!
Met wat vuurgarnaaltjes 🙂

Ja, ik zit niet alleen hier,he.

Ik zwerf over het forum en Facebook.

Ik heb er trouwens een siamese algeneter bij zitten, hoe zit het met die? Hij zal niet groter zijn dan 2 cm ofzo... Kan die blijven? Hij heet monster.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan