Wat is er nieuw

Lucht in de filter

• Onderwerp starter Onderwerp starter Jeffre yB
  • Startdatum Startdatum
J

Jeffre yB

Guest
Er blijft sinds kort telkens lucht in de filter zitten, het is een tetratec ex600, zit me erop suf te schudden en de aanzuigknop in te douwen totdat me vingers zeer doen, maar het blijft maar ratelen.

Ik heb net de kop in een emmer gedaan met water want dat las ik hier net op het forum, en dan hoor ik de geratel van de schroef wel stukken minder.

Heb zelfs al de de filterbak tot het randje gevuld en toen de kop erop gedaan zodat het overige water er via de bovenkant en zijkant eruit stroomt, maar zelfs dan zit er nog lucht in.

Ik ben uhm tja, radeloos!
paar weken terug was er nog geen enkele probleem mee.

Kan je het motortje niet uit elkaar halen, schoonmaken, opnieuw in elkaar zetten en opnieuw proberen?
Als de kop al zuurstof trekt zit daar ergens iets niet goed lijkt mij.

Als de Uitstroom MEER is dan de instroom.dan gebeurt dit.
Dus,kijk de filter vulling na,of dat niet te vast,of vuil is.

Of de instroomslang.
Zet de kraantjes dicht,koppel in stroom los.
hou hem hoog, kraantje open,en blaas op de slang.
Verstopt???

Nu alles geprobeerd, stroming is wel gewoon zoals die hoort.
de rotor was wel een beetje smerig maar nog steeds het zelfde geluid nu.
Heb de rubber ook gecheckt en was ook prima.

Toch blijft er een vorse luchtbel in zitten ergens.

De uitvoerslang uit je aquarium halen, wel vast aan de pomp, emmer ernaast, en kijken als de pomp op gelijke hoogte als de emmer staat en je zet hem aan wat er dan gebeurt.
Gaat het dan wel goed, pomp terug plaatsen, uitvoerslang zo doen dat die van de emmer, met je duim erop het aquarium bereikt, dus druk erop als het gelijk is, duim erop en snel de bak in op z'n plek terwijl die draait, dus een flinke duim nodig die de slang dicht kan houden.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan