Wat is er nieuw

Lucht in jbl 1501e greenline

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Stylez
  • Startdatum Startdatum
S

Stylez

Guest
Heb steeds probleem na het verversen met deze filter. Ik moet deze afzetten omdat hij anders droogloopt en telkens als ik deze opstart blijft er lucht achter in de filter. Heb hem al schuin gehouden naar achter maar helpt ook niet (45�). Iemand tips..
 
Zit er geen ontluchttings knop op de 1501?
 
Ja maar als ik die knop gebruik blijft de lucht erin. Enige oplossing zou zijn dat ik het aanzuigkorfje lager in mijn bak hang maar dan heb ik bij onderhoud steeds dezelfde problemen.
 
Na een paar keer indrukken, moet de lucht toch verdwijnen.
Het filter of slangen zijn dicht/lekken niet?
 
Dat was bij mij ook zo je moet hem gewoon een tijd aan laten en je zult zien en horen dat het steeds minder wordt en op en duur gaat het er gewoon uit
 
Ontkoppel de slangen.
Haal hem eraf,en giet meer water in het filter.
Zet de slangen er weer op. en vergrendel.
Start het filter, Kijk of de invoer geen lucht bevat.
 
Ik had dit probleem ook met het opstarten van het filter maar zoals bertus al zegt je filter zo ver als mogelijk vullen en dan starten. Dan blijft er nog wel iets van lucht in zitten maar dit kreeg ik er wel uit met een paar keer schudden.

Gr. Kevin
 
@mondeo: nee de slangen lekken niet, heb de filter zelfs niet losgekoppeld. Enkel de filter uitgezet.
@bertus: kan ik doen maar zo hoort het normaal toch niet, zou dit eigen zijn aan de jbl filter of hebben alle externe potfilters dit? Kan ook niet gezond zijn voor de vissen dat er telkens zoveel lucht bellen worden uitgespuwd.
 
Ik had dit probleem ook meet mijn oude jbl e1501 filter. Heb er nu een nieuwe voor gekregen. Maar weet nog geen verdere uitslag over de oude wat het probleem was. Heb nu een nieuwe maar weer het zelfde probleem.
Dus het zou best wel eens jbl eigen kunnen zijn. Ik zou maar eens een goeie week wachten en is dan het probleem niet over. Dan ff een mail naar jbl sturen.
 
Stylez zei:
@mondeo: nee de slangen lekken niet, heb de filter zelfs niet losgekoppeld. Enkel de filter uitgezet.
@bertus: kan ik doen maar zo hoort het normaal toch niet, zou dit eigen zijn aan de jbl filter of hebben alle externe potfilters dit? Kan ook niet gezond zijn voor de vissen dat er telkens zoveel lucht bellen worden uitgespuwd.

Wat niet? Lucht?
Komt er bij mij niet uit.
Ik heb alleen maar Eheim Filters.


Wie zegt,dat JIJ het niet verkeert doet?
Eerst de kranen dicht, stekker eruit.
Dan zijn de slangen nog vol.
Dan afkoppelen.

Schoonmaken,met water vullen,!!kop erop. 5 minuten wachten, zodat de lucht uit de materialen kunnen.
Dan kijken of hij helemaal gevult is.
Aansluiten,stekker erin, Eerst de INVOER open, dan de UITVOER>

Werkt dit niet?
Zou je aanvoer schuifbuis dan maar nakijken.
 
Stylez zei:
@mondeo: nee de slangen lekken niet, heb de filter zelfs niet losgekoppeld. Enkel de filter uitgezet.
@bertus: kan ik doen maar zo hoort het normaal toch niet, zou dit eigen zijn aan de jbl filter of hebben alle externe potfilters dit? Kan ook niet gezond zijn voor de vissen dat er telkens zoveel lucht bellen worden uitgespuwd.

Enkel uitgezet??
En hoelang heb je hem al?
Wanneer dan voor het laatst schoon gemaakt?

Als de uitvoer slang laag kan houden in een emmer,zou hij door moeten lopen.
 
ik zet de pomp leeg terug in de kast
dan zuig via de slang die in de bak stroomt aan
hier op loopt het filter vol

dan hou ik de slang die ik aan gezogen heb in een emmer tot er wat er uit komt
duim erop stroom er op slang in de bak

en klaar is kees

mocht hij toch nog een beetje geluid maken zachtjes schudde komt de lucht er van zelf uit
 
Filter draait nu bijna 4 weken op een net opgestarte bak. Zit momenteel in een nitrietpiek dus ik ga hem rustig laten doen. Heb er eens rustig mee geschud en heb indruk dat het beter is nu. Morgen ga ik terug 50% wisselen en ga ik jouw raad volledig opvolgen. Eerst mijn eheim kranen dicht zetten (1st out dan in) en dan pas de stekker. Het is allemaal nieuw voor mij die externe potfilters. Wel ga ik de aanzuig verlagen zodat ik niet bij elke waterwissel lig te klooien.
 
Hallo allemaal,

ik heb ook de JBL Crystal Profi 1501 en dat werkt als een zonnetje, precies zoals op de instructie video. Filter (leeg) aansluiten, startknop gebruiken (is een plunjerpompje dat hetzelfde doet als iemand die aan een slang zuigt. Je filter + pomp lopen vol door hevel werking daarna de pomp starten, doordat de pomp het water gaat verplaatsen wordt het water uit het aquarium aangezogen, na een paar minuten zijn alle belletjes verdwenen en houdt het geluid op....

http://www.jbl.de/nl/zoetwater-video-s/ ... talprofi-e
 
patrick uit oss zei:
ik zet de pomp leeg terug in de kast
dan zuig via de slang die in de bak stroomt aan
hier op loopt het filter vol

dan hou ik de slang die ik aan gezogen heb in een emmer tot er wat er uit komt
duim erop stroom er op slang in de bak

en klaar is kees

mocht hij toch nog een beetje geluid maken zachtjes schudde komt de lucht er van zelf uit
Hoezo,leeg in de kast?
Je gooit hem toch niet leeg? sponzen uit knijpen.terug.
filter aan vullen. en kop erop.
Aansluiten .
 
Stylez zei:
Filter draait nu bijna 4 weken op een net opgestarte bak. Zit momenteel in een nitrietpiek dus ik ga hem rustig laten doen. Heb er eens rustig mee geschud en heb indruk dat het beter is nu. Morgen ga ik terug 50% wisselen en ga ik jouw raad volledig opvolgen. Eerst mijn eheim kranen dicht zetten (1st out dan in) en dan pas de stekker. Het is allemaal nieuw voor mij die externe potfilters. Wel ga ik de aanzuig verlagen zodat ik niet bij elke waterwissel lig te klooien.

3 cm boven de bodem doen.
 
Eef_55 zei:
Hallo allemaal,

ik heb ook de JBL Crystal Profi 1501 en dat werkt als een zonnetje, precies zoals op de instructie video. Filter (leeg) aansluiten, startknop gebruiken (is een plunjerpompje dat hetzelfde doet als iemand die aan een slang zuig. Je filter + pomp lopen vol door hevel werking daarna de pomp starten, doordat de pomp het water gaat verplaatsen wordt het water uit het aquarium aangezogen, na een paar minuten zijn alle belletjes verdwenen en houdt het geluid op....

http://www.jbl.de/nl/zoetwater-video-s/ ... talprofi-e

Ja, als alles nieuw is.
Ingedraait,laat je het water erin. anders gooi je bacterie weg.

WAt ook,als je vanuit de bak water inlaat,moet je ok weer water aanvullen.
 
Bertus zei:
Ja, als alles nieuw is.
Ingedraait,laat je het water erin. anders gooi je bacterie weg.

WAt ook,als je vanuit de bak water inlaat,moet je ok weer water aanvullen.

....die paar liter kan het aquarium wel missen. De bacterien zitten nog volop in het filter materiaal, zelfs als je dat hebt schoongespoeld. Je kunt deze typen filters dus gewoon leeg plaatsen, aansluiten en starten. De hoeveelheid water die je mist kun je dus gewoon aanvullen met vers water of je vangt het water uit het filter op voordat je het gaat schoonmaken en doe dat terug in het aquarium... dan hoef je maar een klein beetje bij te vullen....
 
Bertus zei:
patrick uit oss zei:
ik zet de pomp leeg terug in de kast
dan zuig via de slang die in de bak stroomt aan
hier op loopt het filter vol

dan hou ik de slang die ik aan gezogen heb in een emmer tot er wat er uit komt
duim erop stroom er op slang in de bak

en klaar is kees

mocht hij toch nog een beetje geluid maken zachtjes schudde komt de lucht er van zelf uit
Hoezo,leeg in de kast?
Je gooit hem toch niet leeg? sponzen uit knijpen.terug.
filter aan vullen. en kop erop.
Aansluiten .

leeg als in geen water
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan