Wat is er nieuw

Lucht in slangen Jebao doseerpomp

Obbezz

Well-known member
Lid geworden
19 augustus 2005
Berichten
401
Locatie
Zevenaar
Ik ben aan het testen met de jebao doseerpomp. Deze laat ik lopen in kleine bakjes waar ik een slangtule in de deksel heb gemaakt.

Nu merk ik dat er in de slangen steeds lucht in blijft zitten. Iemand ervaring mee om dit te voorkomen? Doseringen kloppen nu natuurlijk voor geen meter meer!

Alvast bedankt voor jullie reactie(s)
 
Tyrapje om de slang die op de tule zit, of een knoopje erop leggen
 
tpv de doseerpomp of aan het einde v.d. slang waar deze op de deksel wordt aangesloten?
 
Alleen aan de doseerpompen.
Mijn slangen hangen altijd volledig in de vloeistof (mits deze niet op is)
 
Bij mij ook alleen het uiteinde wat normaal boven het aquarium hangt heb ik nu op diverse kunstof bakjes aangesloten om te kijken of de doseringen
in orde zijn. Ik had het idee dat omdat deze niet in het aquarium hangen wellicht lucht aanzuigt wanneer de dosering klaar is..
 
ongelofelijk.... na veel irritatie en nog meer onderzoek (lang leve het internet) eindelijk de oplossing gevonden!! Voor mensen met dit zelfde probleem hierbij de oplossing: vanuit de fabriek zijn heel veel pomp koppen verkeerd gemonteerd waarbij het binnenwerk van deze kop verkeerd om gemonteerd is. Het binnenwerk omdraaien is zeer makkelijk en mocht je hulp nodig hebben dan vind je via youtube onder jebao pump fix hoe je dit moet doen. Beetje jammer dat degene die me deze pomp 2ehands heeft verkocht niet verteld heeft dat ze dit probleem had..
 
Haha serieus een productie foutje is de oorzaak?
Moet zeggen dat ik zoiets niet heb ervaren met mijn Chinese pompjes toen ik de slangen om draaide...
zou ook niet uit moeten maken voor de werking
 
Haha serieus een productie foutje is de oorzaak?
Moet zeggen dat ik zoiets niet heb ervaren met mijn Chinese pompjes toen ik de slangen om draaide...
zou ook niet uit moeten maken voor de werking
Tja wat een prutsers zeg!! hoe kan je nou een compleet binnenwerk verkeerd om monteren 😡 ?? door de oplossing in het nl te posten hoop ik iig mensen te helpen aangezien het vaak voorkomt :engel:
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan