Wat is er nieuw

Lucht pomp

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Peter76
  • Startdatum Startdatum
P

Peter76

Guest
Waar plaats ik het best de luchtsteen? Aquarium is 1.20m lang. Heb een potfilter (buitenfilter) met rechts aanzuig en links uitstroom van filter.
 
Naar mijn mening maakt dat niet zoveel uit. En wil je deze continu gaan gebruiken, of alleen in "bijzondere" omstandigheden?
 
Zo dicht mogelijk bij de bodem zodat de belletjes er zo lang mogelijk over doen om het oppervlak te bereiken voor de uitwisseling met het water en in de buurt van de filteruitstroom zodat het ook zo lang mogelijk over de lengte van de bak gaat.

Waarom ga je een luchtpomp gebruiken als ik vragen mag?
 
Laatst bewerkt:
Is altijd geweest voor zuurstof zeker.en staat altijd aan ja. Die staat aan de uitstroom op bodem.dacht dat op een ander plaats misschien beter was.
 
Is normaal gesproken niet nodig en zou eerder slecht zijn voor je planten ivm het verdrijven van co2.
 
inderdaad voor plantenaquaria niet erg nuttig, zelfs nadelig.

voor bakken zonder planten (malawi,tanganyika bijvoorbeeld) wel weer handig.

wel altijd handig om te in huis te hebben overigens, in de zomer kan het wel is erg warm worden en dan is een beetje extra zuurstof geen overbodige luxe.
 
Klopt helemaal Richard en tijdens het gebruik van medicijnen is het ook vaak aangeraden.
 
Ok bedankt,zal ik die eens uitzetten en kijken wat het geeft. Is weer extra stroom uitgespaard dan he :thumbs:.
 
Klopt 😉 als de uitstroom van je filter het wateroppervlak in beweging maakt zou dat voor genoeg zuurstof moeten voorzien.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan