Wat is er nieuw

Lucht probleem tetratec ex700

S

Sam

Guest
Hallo allen

Ik heb een nogal vervelend probleem met mijn ex700, hij blijft namelijk lucht uitspugen, dit is soms zoveel dat de pomp helemaal stopt.

Dit is toch stand gekomen nadat ik de slangen heb schoongemaakt.

Ik heb alles weer los gehaald, geschud, gekeken of slangen in knik zitten, filter materiaal eruit opnieuw erin gedaan etc etc

Ik heb geen idee meer waar dit nog weg kan komen maar vind het verschrikkelijk irritant zoals jullie kunnen begrijpen

Hebben jullie misschien nog een goeie tip?

Bedankt

Hallo allen

Ik heb een nogal vervelend probleem met mijn ex700, hij blijft namelijk lucht uitspugen, dit is soms zoveel dat de pomp helemaal stopt.

Dit is toch stand gekomen nadat ik de slangen heb schoongemaakt.

Ik heb alles weer los gehaald, geschud, gekeken of slangen in knik zitten, filter materiaal eruit opnieuw erin gedaan etc etc

Ik heb geen idee meer waar dit nog weg kan komen maar vind het verschrikkelijk irritant zoals jullie kunnen begrijpen

Hebben jullie misschien nog een goeie tip?

Bedankt

alles goed geschud? zit het rotortje goed vast is die schoon? niks afgebroken

Bedankt voor je snelle antwoord

Geschud zeker, rotortje weet ik zo niet
Waar kan ik die vinden ?

Gr

Rotor trouwens gevonden en is brandschoon daarbij niks afgebroken.

Groet

Geschud terwijl het filter draait neem ik aan?

hoelang houd dit probleem nu aan? soms duurt het gewoon een paar daagjes na een flinke poetsbeurt voordat het filter weer geruisloos draait.

Alle slangen ook goed bevestigd op de in en uitgang van zowel het filter als in/uitstoom die in de bak hangen? als deze lucht meetrekken krijg je ook dit effect. zal het haast wel niet weten hoor maar je kan het even nakijken.

Als het zoveel is dat de pomp ermee stopt zal hij toch ergens valse lucht aanzuigen. Goed kijken of de slangen echt 100% vast zitten zowel bij de pomp als bij in/uitstroom.

Hallo

Ik heb het kunnen oplossen door het buisje waar de aanzuigkorf aan vast zit te verwijderen

Geen idee waarom deze valse lucht zal trekken hij zit tenslotte onderwater en niet eens in de buurt van mijn zuurstof steen

Bedankt voor de tips!!

Het is weer opgelost en daar gaat het om:thumbs:

Ik heb het gehad met de JBL 901 al was dat in mindere mate maar ook dar trok hij lucht op de uitvoerbuis en dan wel daar waar de slang op de buis ging. Ik heb er toen een Eheim buis opgezet en klaar was kees weer.

Kijk aan! Ik gaat binnenkort is kijken naar een andere buis, Momenteel draait hij geluidloos op een noodoplossing!
Bedankt allen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan