Wat is er nieuw

Lucht uit potfilter

• Onderwerp starter Onderwerp starter dice
  • Startdatum Startdatum
D

dice

Guest
Hallo

hoe kan ik het beste lucht uit me potfilter krijgen (kleine belletjes ) al de hele dag het is de eerste keer dat ik hem onderhoud heb gegeven dus geen ervaring mee met deze pomp , ik heb ervaring met de 2224 pomp en stuk makkelijker tekantelen 😀

Ik kan hem niet kantelen ivm gewicht en weinig ruimte 1700l/h met interverwarming 500watt

Hoelang kan ik last houden van hele kleine belletjes vanuit me pomp

Gr rick

Die gaan er normaal vanzelf wel uit maar je kan hem toch wel iets kantelen? Of naar voren of naar de zijkant. Zo doe ik het met de JBL901 ook.
Je ziet dit vaker na onderhoud.

Kijken of alle slangen wel goed dicht zitten, en anders goed schudden elke 15 minuten, dan is het meestal zo weer weg.

Bedankt voor de info heren

Ik kan hem iets kantelen maar dan komt er niks uit ook de slangen beetje testrak zitten van pomp maar bak het is al wel minder maar je ziet nogsteeds lucht , slangen enze heb ik netjes magekeken en je hoort ook niks kwa lucht aanzuigen enze

Gr rick

inderdaad, gewoon met 2 handen stevig vasthouden en beetje schudden, snel en korte stukjes schudden helpt bij mijn filter iig altijd.

Ja heb het net toch geprobeerd en is al stuk minder ik wacht het effe af ..... Ik heb deze bak nu sinds 02-08 draaien en hier voor had ik de zelfde bak met 2 pompen dat was deze en een 1050 l/h maar het lijkt wel of deze filter meer moeite heeft me bak schoon/helder krijgen dan toen ze er beide op stonden

Me pomp is gevuld met pijpjes , korrels, ballen, wittewatten bij de laatste 2 mandjes laagje van 1 cm en ook nog voor filter Ik heb geen sponsen voor de rest , mss ben ik een zeikerd (sorry) of 2 pompen gewend en duurd het gewoon langer nu ik had eerst ook een spraybar maar zag vanochtend dat me water niet goed naar de korfjes werd gestuurd nu wel

Gr rick

Als hij zwaar aan moet zuigen, gaat hij lucht ergens anders weghalen, zonder te lekken.
wissel nou eens om, korrels eruit en grove spons erin.
En alleen wit bovenin.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan