Wat is er nieuw

Luchtbellen op wateropervlakte bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter Martijn strie
  • Startdatum Startdatum
M

Martijn strie

Guest
Hoi iedereen,

Ik ben bezig met het indraaien van mijn bak. Nu zo’n vijfdagen en het valt me op dat ik luchtbellen op het wateropervlakte heb die niet in 1x knappen. Nu vraag ik me af is dat normaal bij het indraaien of kan ik toch beter een waterwissel doen?

Martijn

Heb je er een foto van en gebruik je ook een luchtpompje?

Hoi,

Nee geen luchtpomp wel al planten in de bak. Ik dank eerlijk gezegd dat het hoort bij het indraaien maar weet dat dus niet Zeker.

Bijlagen

• 9196DCE6-4E3E-43BA-9EDC-87AA82694DC3.jpeg
    9196DCE6-4E3E-43BA-9EDC-87AA82694DC3.jpeg
    78.2 KB · Weergaven: 110
  • 53B24B61-121A-4974-9A26-CA1D42E1B6EF.jpeg
    53B24B61-121A-4974-9A26-CA1D42E1B6EF.jpeg
    110.3 KB · Weergaven: 105
Nou het komt me niet echt bekend voor mij richt de uitstroom eens voor een test naar beneden of wat meer naar beneden want door de uitstroom kun je wellicht ook belletjes krijgen als die krachtig is.

Oke bedankt heb hem verzet ben benieuwd🙂

luchtbellen die niet knappen duiden op een hogere oppervlaktespanning van je water.
Hoe meer stoffen er in opgelost zitten, hoe hoger die gaat zijn.
Hier heb ik dit vrij snel, m'n water uit de kraan heeft dan ook al een tds van 450ppm (Totaal Opgeloste Vaste stoffen uitgedrukt in deeltjes per miljoen maar dan in het engels)
Wat is de oorzaak van dat stijgen?
veelal organisch. Bvb planten die gekwetst zijn of afsterven en sap lossen.

En is dit te verwachten bij het indraaien of moet ik actie ondernemen?

Dat is niet uitzonderlijk bij opstarten, immers hebben je planten afgezien met het planten.
Als de bellen op het wateroppervlak drijven zou ik nog geen actie ondernemen maar als ze echt onder het oppervlak blijven hangen (de bolvorm dus van onderen te zien is) zou ik, zeker voor dat je er dieren in steekt, eens goed verversen. Nu is dat nog niet nodig.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan