Wat is er nieuw

luchtfilter ophanging

• Onderwerp starter Onderwerp starter jakkie30
  • Startdatum Startdatum
J

jakkie30

Guest
morgen ga ik een nieuwe bak halen,

dennerle nano cube ipv sf aquacube.
dit omdat laatstgenoemde lek is.

dus morgen gaat de verhuizing plaatsvinden haha,
nu vroeg ik mij af moet ik de sponsen van het filter zo hoog of juist zo laag mogelijk in de bak hangen?

dit omdat hij in de huidige bak het vuil wat op het zand ligt maar slecht wegzuigt. wie weet er raad mee?

jakkie30 zei:
dit omdat hij in de huidige bak het vuil wat op het zand ligt maar slecht wegzuigt. wie weet er raad mee?
Ik lees eigenlijk nu pas dit.. :sorry:

IK vraag me af of een luchtaangedreven sponsfilter daar �berhaupt wel geschikt voor is.. de stroming loopt toch ook heel anders als wanneer je er een powerhead op zet bv.. loopt meer vertikaal dan horizontaal dacht ik.
Zag er pas een mooi tekeningetje van maar kan het niet meer vinden.

Vaak lees je dat mensen er nog een extra pompje bijzetten, zodat het vuil nog enigszins richting spons wordt geblazen.
Maar dat vind ik op een kleine bakje een beetje onzinnig.

Dan doet een hoekfiltertje meer , met een luchtsteentje erin.
En , 30 l.
Waarom niet gelijk 60 l? Met een buitenfilter?

jakkie30 zei:

Vuil op de bodem is ook niet de taak voor een sponsfilter, dat zul je er zelf af moeten halen.

Bertus zei:
Dan doet een hoekfiltertje meer , met een luchtsteentje erin.
En , 30 l.
Waarom niet gelijk 60 l? Met een buitenfilter?

omdat er al een 60cm met multies en buitenfilter staat 96l.

en deze bak voor mijn blue fairy garnalen wordt, dus 30 volstaat dan prima, zo kan je anders eindeloos verdergaan waarom maar 96l? kan dan beter gelijk voor 1000 liter gaan.

Vuil op de bodem is ook niet de taak voor een sponsfilter, dat zul je er zelf af moeten halen.

waarmee kan je me dat aanraden? heb nu zo ding van sera maar die zuigt zoveel water op dat de bak eerder leeg is dan dat al het vuil weg is...

Gewoon met een slang 😛, elke week verversen en ondertussen kan je de bodem wat afzuigen. Een beetje vuil hoort in een aquarium 😛

Je hebt ook stofzuig-systeempjes die het vuil opvangen en water weer terug laten lopen..
Zelf gebruik ik in mijn garnalenbak een zuurstof/co2-slangetje, dus geen verbreding, puur de slang.

jakkie30 zei:

waarmee kan je me dat aanraden? heb nu zo ding van sera maar die zuigt zoveel water op dat de bak eerder leeg is dan dat al het vuil weg is...

Wat zit er aan je hand? O, ! een duim. daar kan je toch mee regelen?

Veel vuil, even door laten lopen, duim erop. volgende plek, duim eraf.

Die ik niet meer dan 2 emmers.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan