Wat is er nieuw

Luchtpomp 1000l pu

D@nny H

Well-known member
Lid geworden
20 februari 2016
Website
www.instagram.com
Voor mijn aquarium stelling moet ik 9 aquarium die voorzien zijn van een sponsfilter voldoende lucht kunnen rondpompen.
Ik dacht aan 3x een eheim 400, daar had ik er 1 op 2 andere bakjes draaien en die is heerlijk stil.
Nu kwam ik toevallig de Eheim 1000l tegen.
Het heeft wel een aardig prijskaartje 109 euro maar als die net zo goed mbt geluid is als de 400 versie vind ik dat wel interessant.

Zijn er nog alternatieven?
Je komt snel uit op een vijver luchtpomp maar die maken zo een herrie.

Hebben jullie tips?

Je komt voor 9 bakjes toch snel al bij een wat professionelere luchtpomp uit die inderdaad wat herrie maken. Vaak wordt dit opgelost door de luchtpomp elders te plaatsen een schuur of garage bijvoorbeeld of ik zie soms zelfs buiten onder een afdakje. Die Eheim 400 kan natuurlijk ook maar daar heb je er dan inderdaad een aantal van nodig.

Ik heb begrepen dat Nitto luchtpompen zeer geluidsarm zijn, maar zijn nog wat duurder.

Ik reken lucht100 lier per bakje,
De Ehein air 1000 zou dat dan toch wel aan kunnen?
De stelling staat een een kamer naast mijn slaapkamer, dus buiten plaatsen is geen optie.
Het zouden 3x de Eheim 400 kunnen worden op 1x de 10000.
Doorgaans zijn de Eheima lekker stil.

Gewoon een nittopomp nemen, ben je in 1 x klaar en zijn fluisterstil (stiller dan die eheimpompjes) en dat komt omdat ze met een zuiger werken ipv een membraam

Ik heb al jaren een zuigerpomp van Hailea Aco voor mijn viverfilter , staat 24-7 aan en hangt in de schuur aan een stuk binnenband van een fiets. Je hoort hem wat brommen via de luchtinlaat.. Het wattage ligt wel iets hoger dan de Eheim maar wel goedkoper dan de Ehem en veel goedkoper als de Nitto

Ik kan de pomp niet in een schuur hangen aangezien de kamer op de 1e etage is omring met slaapkamers.

Ik overweeg de Nitto 45 en daar dan een PVC ringleiding aan koppelen.
De Nitto 45 is eigenlijk meer dan ik nodig heb. Belangrijk is het geluid.
Ik zoek me rot om de pomp dan op de pvc aan te sluiten en dan kraantjes in de ringleiding draaien. Maar krijg je dat Allemaal makkelijk dicht?

Je kan kijken voor slangnippels die je in de pvc leiding kan draaien/lijmen , ook worden er weleens dunne plastic pijpjes in gelijmd

Ik kan de pomp niet in een schuur hangen aangezien de kamer op de 1e etage is omring met slaapkamers.

Ik overweeg de Nitto 45 en daar dan een PVC ringleiding aan koppelen.
De Nitto 45 is eigenlijk meer dan ik nodig heb. Belangrijk is het geluid.
Ik zoek me rot om de pomp dan op de pvc aan te sluiten en dan kraantjes in de ringleiding draaien. Maar krijg je dat Allemaal makkelijk dicht?
Aansluiten van de pomp op je pvc gaat het best via een stuk vijverslang, die vangt tevens de fibraties op

Zou dit zo voldoen?
De Nitto 28 geeft al 4950ltr per uur dat is behoorlijk veel.
Screenshot_20190819-224759.jpg

Slangpilaar erbij?

Gewoon over de buis heen schuiven moet ook wel lukken neem ik aan hoor.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan