luchtpomp onder verwarming?


S

Steven v Velden

Guest
Hallo mensen,

Even een vraagje wat betreft een luchtpompje waarvan ik het luchtgordijn onder de verwarming heb geplaatst. De verwarming is de 50 watt nano heater van Superfish en een luchtpompje met luchttgordijn.

Doordat dit luchtgordijn langs de hele achterwand belletjes geeft komen er ook belletjes op mijn verwarming, kan dit kwaad?

Situatie:
IMG_20170306_161317477.jpg

(De tape zit er zodat wat kit aan de buitenkant kan drogen terwijl het glas tegen elkaar gedrukt wordt ivm klein lek)

Alvast bedankt!
Steven
 
Kan denk ik geen kwaad.


Maar waarom heb je een luchtpomp onder een verwarming? ;)
 
Kan denk ik geen kwaad.


Maar waarom heb je een luchtpomp onder een verwarming? ;)

De luchtpomp (gordijn) zit over de hele lengte van de achterkant. Hier zit ook de verwarming, omdat ik de voorkant niet zo mooi vind, vandaar;)
 
De luchtpomp (gordijn) zit over de hele lengte van de achterkant. Hier zit ook de verwarming, omdat ik de voorkant niet zo mooi vind, vandaar;)
Oooh, vandaar.:D

Maar een luchtpomp drijft wel de co2 uit het water. Duurdat er meer oppervlaktebeweging is, en er dus meer gassen kunnnen wirdennuitgewisseld. En er zit meer co2 in water dan in lucht, volgens mij.;)
 
Oooh, vandaar.:D

Maar een luchtpomp drijft wel de co2 uit het water. Duurdat er meer oppervlaktebeweging is, en er dus meer gassen kunnnen wirdennuitgewisseld. En er zit meer co2 in water dan in lucht, volgens mij.;)
En dat is niet goed voor de planten bedoel je?
 
Maar waarom heb je een luchtpomp? Wat voor een vissen heb je?
 
Maar waarom heb je een luchtpomp? Wat voor een vissen heb je?
Ik heb kardinaaltetra's, ze hebben niet echt een luchtpomp nodig maar had hem vooral gekocht voor een paar uurtjes op een dag voor de sier aan te zetten op een tijdklok en voor een beetje extra beweging in het water vanaf de bodem, omdat mijn pomp uitlaat redelijk aan het oppervlak zit.
 
Ik heb kardinaaltetra's, ze hebben niet echt een luchtpomp nodig maar had hem vooral gekocht voor een paar uurtjes op een dag voor de sier aan te zetten op een tijdklok en voor een beetje extra beweging in het water vanaf de bodem, omdat mijn pomp uitlaat redelijk aan het oppervlak zit.

Oh zo. Tja, wat jij mooi vind natuurlijk maar de planten zullen er wel minder van groeien.
 
co2 is belangrijk voor planten ja... maar wat ik nog belangrijker vind is o2 :) af en toe is een luchtpompje aan kan geen kwaad, altijd een luchtpompje aan kan ook geen kwaad, alleen idd dus voor je planten. maar geld voornamelijk voor lastige(re) planten. veel snelgroeiers zullen zich er niet veel van aantrekken.

in de zomer als het echt heel warm word (in het aquarium) mag die zoiezo wel 24/7 aan :)
 

Terug
Bovenaan