Wat is er nieuw

Luchtpomp

caylee

Well-known member
Lid geworden
7 januari 2024
Leeftijd
24
Hallo ik heb een vraag ik wil een luchtpomp in mijn crystalred garnalen bak doen maar ik heb nou deze pomp gevonden de bak is 50 liter is deze pomp dan te zwaar of maakt dit niet uit?
Screenshot_20241103-175145_Aquaplantsonline.jpg

Waarom wil je die gebruiken?
Ik wilde die gebruiken omdat hij goede recenties heeft en ik van deze als enige weet dat hij eigenlijk bijna geen geluid maakt.

Het is ook een hele serieuze vraag:
Als je luchtbelletjes in je bak leuk vindt, zet je er een pompje in .
Voor je planten en voor de garnalen is een luchtpompje niet nodig. Tenzij je een luchtpompje als filterpomp gebruikt, als ik goed graaf in mijn geheugen schijnt dat te kunnen.

Waarom deze reactie?
Het is gewoon een hele serieuze vraag.
Was een grapje 😉

Luchtpompje kan prima en bij garnalen is een sponsfilter het veiligste filter voor je garnalen, deze kun je op het luchtpompje aansluiten.
Als je bang bent dat het pompje te sterk is kun je er regelaar ( https://nl.aliexpress.com/item/1005003365974701.html) tussen zetten in het luchtslangetje.

Geen idee hoe stil deze luchtpomp is, die van tetra zijn redelijk stil en prijs valt ook nog mee. (tetra aps50 ~14 euro).

Ik wilde die gebruiken omdat hij goede recenties heeft en ik van deze als enige weet dat hij eigenlijk bijna geen geluid maakt.
Ik vraag het om dat sommigen het willen gebruiken voor extra zuurstof maar daar helpt het niet echt bij en al helemaal niet als het niet erg warm is.

Was een grapje 😉

Luchtpompje kan prima en bij garnalen is een sponsfilter het veiligste filter voor je garnalen, deze kun je op het luchtpompje aansluiten.
Als je bang bent dat het pompje te sterk is kun je er regelaar ( https://nl.aliexpress.com/item/1005003365974701.html) tussen zetten in het luchtslangetje.

Geen idee hoe stil deze luchtpomp is, die van tetra zijn redelijk stil en prijs valt ook nog mee. (tetra aps50 ~14 euro).
Ik wil er graag een sponsfilter op aansluiten.

Ik wil er graag een sponsfilter op aansluiten.
Mocht je pompje gelijk of lager dan het water oppervlak staan vergeet dan niet een terugslag ventiel ertussen te plaatsen. Anders loop je het risico dat wanneer het pompje ermee ophoudt je aquarium via het slangetje in de luchtpomp leeg loopt.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan