Wat is er nieuw

Luchtpompje met ledverlichting

Yilleke

Well-known member
Lid geworden
9 november 2014
Al een tijd is er iets niet goed met de kwaliteit van het water in mijn aquarium, daar heb ik een topic over gemaakt maar het gaat nog steeds slecht. Inmiddels weet ik het niet meer want alles geprobeerd maar ik moet dagelijks verversen omdat alle vissen aan het oppervlak happen. Na het verversen zie je ze opknappen. Mijn andere bakken draaien wel prima. Nu heb ik een tijdje geleden een ledverlichtingsbalkje gekocht voor op de luchtpomp, deze gaat aan als het licht uitgaat. Het balkje komt uit China. Nu kwam mijn man vandaag op het idee dat dit misschien wel eens voor de problemen kon zorgen. In dit balkje zit nl een stuk rubber ( dacht ik) maar dit kan ook zacht plastic zijn misschien wel met weekmakers. Uiteraard heb ik het balkje gelijk verwijderd en zal de tijd leren of dit de boosdoener was. Toch ben ik benieuwd of er mensen zijn die ook zo'n balkje hebben (gehad) en problemen.

Zou er niets in de bodem zitten?
Heb je dat al gecontroleerd?

Ik heb heb bodem van fijn zwart grind, er stijgen geen belletjes op als ik erin prik en er ligt geen rommel op de bodem. Afgelopen week heb ik een aantal vissen weggedaan zodat ik geen overbevolking krijg. De planten doen het goed maar de vissen en de garnalen zoeken het allemaal hogerop, na verversen gaat het even goed maar ik moet bijna elke dag verversen en dit duurt nu al twee maanden. Als ik terug reken dan is de ellende begonnen nadat de ledbalk in gebruik is genomen. De komende dagen zal ik blijven verversen en dan afbouwen om te zien of het nu beter gaat.

Nee, al zo lang als ik het aquarium heb op 24 graden. Bewoners zijn molly's, platy's, guppen en vuurgarnalen.

zet de tempratuur eens op een graadje of 21?

Je hebt nu een paar dagen het balkje verwijderd. Hoe staat het er nu voor?

Het is er niet beter op geworden helaas. Ik hoopte zo dat dit de oplossing was maar inmiddels waarschijnlijk de oorzaak wel gevonden. Filter voor afzuigkap gebruikt. Ik hoop dat dit het wel is want anders weet ik het echt niet meer.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan