Wat is er nieuw

Luchtpompje

  • Onderwerp starter Onderwerp starter Wittewit
  • Startdatum Startdatum
W

Wittewit

Guest
ben op zoek naar een lucht pompje waarmee de doorstroming is te regelen.
Van af en toe een lucht bel en soms een stroom bellen.
Welke ben ik daarvoor nodig ?
 
Gewoon een luchtpompje met kraantje en steentje.
 
elke luchtpomp kan je een 4/6mm kraantje tussen zetten om de flow te stellen.
luchtpompjes van JBL hebben standaard een hendeltje om te stellen.

de grote van de bellen (of een echte bellen stroom) ligt vaak aan de diffuser/bruissteen.
 
Wil je die gebruiken voor je bak van 180 liter?

Ook als het een andere bak is, zelfs een zonder planten, weet dat het CO2 verdrijft en dat dit invloed heeft op planten en algengroei.
 
Dus als ik het goed begrijp een luchtpompje is niet aan te raden.
Ook niet in combinatie met een CO2 installatie?
 
Als ik het goed begrijp is een luchtpompje af te raden, ook in combinatie met een CO2 apparaat
Dat klopt, het verdringt de Co2 uit het water, hoewel sommige het in de avond doen om juist meer zuurstof voor de planten te verkrijgen, maar dat is een theorie.
 
Dat klopt, het verdringt de Co2 uit het water, hoewel sommige het in de avond doen om juist meer zuurstof voor de planten te verkrijgen, maar dat is een theorie.
Planten zetten ondermeer koolzuurgas om in glucose en zuurstof. Die glucose wordt dan weer omgezet, verbrand eigenlijk, en daarbij is inderdaad zuurstof nodig. Maar omdat planten meer zuurstof afgeven dan opnemen lijkt mij extra zuurstof toevoegen overbodig. Zelf heb ik het in ieder geval nooit toegevoegd voor dit doel.
 
Ik ben het met Ben eens en het is eigenlijk zonde van je toegevoegde co2.
 
Plus dat je geen zuurstof toevoegt maar enkel de lucht uit je kamer waar maar 21% zuurstof inzit
 
Plus dat je geen zuurstof toevoegt maar enkel de lucht uit je kamer waar maar 21% zuurstof inzit
Het gaat volgens mij dan ook echt om de oppervlakte beweging. Zowel voor extra zuurstof (als dat al zo werkt) en voor het verdrijven van CO2.

Laatst uit noodzaak in de Home een luchtpompje mee laten draaien, heel zachtjes, net onder het wateroppervlak. Ik kreeg "mooi" algen daar waar de stroming het meest was - iets waar ik voor die tijd geen last van had. Voor mij een teken dat ik veel CO2 verdreven had.
 
Dacht dat het ook voor het oog was, dat het mooi lijkt af en toe een bubbel.
Dan maar met de CO2 doen, af en toe een bubbel.
 
Dacht dat het ook voor het oog was, dat het mooi lijkt af en toe een bubbel.
Dan maar met de CO2 doen, af en toe een bubbel.
Dan moet je je luchtpompje heel erg knijpen en dat gaat ten koste van de levensduur.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan