Wat is er nieuw

Ludwigia super red

John1985

Well-known member
Lid geworden
30 april 2018
Leeftijd
40
Wat aangeplant is ziet er verdrietig uit al verschijnen er aan de bovenkant nieuwe frisse scheuten. Even hoogte laten pakken, toppen en dan het oude plantdeel verwijderen? Of?

Bijlagen

• 20251225_135428.jpg
    20251225_135428.jpg
    1.8 MB · Weergaven: 46
Daar zit werkelijk niets roods aan! Dat heb ik echt nog nooit gezien.

Hoeveel lumen per liter heb je?
Als ze te weinig licht krijgen blijven ze groen en groeien amper.

Dat is absoluut geen ludwigia super red; daarvan is het steeltje ook 'rood' in emerse vorm. Dit lijkt mij meer een Rotalia soort.

Ik heb chihiros wrgb 800 lamp waarbij rood op 65 % zit inmiddels en andere kleuren wat minder.

Het is zeker wel de ludwigia. Je moet naar de ronde blaadjes kijken Het is de ludwigia palustris super red.

Toch is hij zo aan mij verkocht door awuaplantsonline..staat ook op de bon.

Of is dit dan ludwigia?

Bijlagen

• 20251226_103716.jpg
    20251226_103716.jpg
    1.1 MB · Weergaven: 18
het is duidelijk een voorbeeld van een plant die het zwaar heeft.
Maw hij heeft niet de juiste omgevingscondities om zich goed te ontwikkelen naar z'n optimale bladvorm en kleur. Dan is het zowieseo al lastig om te bepalen welk soortje het is.

het is duidelijk een voorbeeld van een plant die het zwaar heeft.
Maw hij heeft niet de juiste omgevingscondities om zich goed te ontwikkelen naar z'n optimale bladvorm en kleur. Dan is het zowieseo al lastig om te bepalen welk soortje het is.
Ja..maar hoort misschien ook een beetje bij opstart? Ik doe mijn best, voeg co2 toe, heb een voedingsbodem en voeg ook vloeibare tropica toe.

Ja..maar hoort misschien ook een beetje bij opstart? Ik doe mijn best, voeg co2 toe, heb een voedingsbodem en voeg ook vloeibare tropica toe.
Jazeker, de plant zich nog helemaal aanpassen aan een leven onderwater en als ie dat heeft gedaan krijg het blad vanzelf de andere vorm.
En hoe beter de omstandigheden hoe makkelijker en sneller ie die dat doet.

En dat jij je best doet is zeker wel duidelijk. :thumbs:

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan