Wat is er nieuw

ludwigia

kokosnoot

New member
Lid geworden
5 november 2012
ik heb een vraag over de Ludwigia en dat is haalt hij de voeding uit de bodem of uit het water?
moet ik klei bolletjes toevoegen of vloeibare voeding?

Vloeibare voeding zou ik zeggen. Deze snelgroeier moet je vaak toppen dus als je dan stelen uit de bodem haalt dan krijg je met kleibollen vel stof in je bak. Snelgroeiers hebben doorgaans aan vloeibare genoeg.

Zonder te weten welke ludwigia soort zou ik toch zeggen dat voeding in de bodem noodzakelijk is aangezien de meeste soorten moerasplanten zijn.

Voor een mooie kleur en groei is bij o.a. de palustris voeding in de bodem nodig om de plant op zijn mooist te hebben. Naast uiteraard voldoende licht.

Zelf heb ik dat nog nooit gedaan omdat je bij het toppen vaak veel stof doet opwaaien. Wat eventueel kan zijn voedingscapsules maar zelf gebruik ik niets in de bodem bij de planten die wekelijks of om de 2 weken getopt moeten worden en waarbij ik de onderste delen wegdoe.

Ik gebruik ook enkel en alleen vloeibare plantenvoeding en alles groeit hier als kool,is natuurlijk wel te zien hoeveel je doseert he.

Ik ervaar dat de Ludwigia ook wel voedsel via het wortelstelsel opneemt. Ik gebruik daarvoor voedingscapsules van ons medelid Playback. Daar waar ik wel voedingscapsules heb gebruikt en daar waar niet blijken de planten toch minder mooi te zijn.

Ik ga me kleibolletjes aanschaffen die zijn grijs dacht ik toch ? Want die JBL rootsticks die geef ik niet meer omdat die een blijvende rode kleur in de bodem achter laten en dan is je bodem rood en kan je die niet meer gebruiken.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan