Wat is er nieuw

Luipaard Danio's kweeksel ???

Herbstnebel

Well-known member
Lid geworden
26 januari 2015
Tot voor kort huisden er in mijn nano 6 Leopard Danio's. Deze zijn er al ongeveer een weekje uit.
Wat er nu nog in zit zijn japonica garnalen en 2 renslakken. Zonet wou ik beginnen aan een waterverversing en terwijl ik in het aquarium zat te turen op zoek naar baby poelslakken viel mijn oog plotseling op iets dat snel heen en weer net onder het wateroppervlakte zwom. Ongeveer 3 � 4 mm lang en tamelijk doorzichtig. Het leek een beetje te bewegen als een volwassen luipaard danio.

Nog geen minuut later telde ik een tweede en een derde en toen ben ik naar mijn pc gespurt om dit hier te posten. Zou het kunnen dat ��n van de danio's eieren heeft afgezet tussen de Cabomba ?
Als het baby danio's zijn, hoe groot is hun overlevingskans, hoeveel kunnen het er zijn ? Ik was van plan vandaag er enkele mannelijke Poecilia Wingei er in te zetten maar nu vrees ik dat ze die jonge visje zouden durven oppeuzelen.

Moest ik er een foto van kunnen nemen, ik deed het maar ze zijn te klein en te doorzichtig...

Dat zullen jonge Luipaard danio's zijn. Ze zijn makkelijk kweekbaar.

Poecilia wingei paart geregeld met vrouwtjes (al is het minder fanatiek dan bij Guppen). De visjes zijn er voor jou plezier. Zorg er dan wel voor dat ze zich een beetje natuurlijk kunnen gedragen met vrouwtjes.

Eigenlijk zijn nano's ook niet zo geschikt voor Endlers want het zijn drukke zwemmers.

Ik had al Endlers voordat ik uberhaupt wist dat het Endlers waren. Ik heb ze al vanaf 2001.

Heb de achtergrond weggenomen en van ��ntje een paar foto's proberen te nemen.

IMG_0128.JPG

IMG_0129.JPG

Het kan eigenlijk bijna niet anders zijn dan baby danio's.

'k durf zijn waterverversing te doen nu uit schrik dat ik er een paar meezuig...

Hoe lang duurt het ongeveer eer ze een lengte van ongeveer 1cm hebben ? En vanaf welke lengte mogen ze verhuizen naar een grotere bak ?

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan