Wat is er nieuw

lusteloze shubunkin

• Onderwerp starter Onderwerp starter AndreS
  • Startdatum Startdatum
A

AndreS

Guest
Een van mijn shubunkins is een beetje lusteloos, hij blijft net even onder het water oppervlakte rond hangen, grondeld niet of nauwelijks en zijn rug vin ligt plat, ook heb ik het idee dat zijn zilvere shubben wat dof en donker zijn.

De rest van de vissen in de zelfde bak doen het uitstekend, water is een paar dagen geleden voor 50 tot 60% ververst en filter watten vandaag, ook hapt ie geen lucht en zwemt ie verder gewoon recht.

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn?

Kun je wat meer over je bak vertellen?

hoeveel liter?
hoeveel en welke medebewoners.
waterwaardes enz

misschien ook een foto toe voegen?

Tot een half uurtje geleden zat ie in een 20 liter bakje omdat de "nieuwe" 380 liter nog aan het indraaien was.
Hij zat met 6 andere goudvissen 2 guppies 2 neontetras en 2 zebradanios en 1 black molly bij 24 graden.

Na een extra 50% water verversing leefde ie al wat op, inmiddels zit ie in de 380 liter bak en zwemt ie met de andere mee, alleen de rugvin is nog steeds wat slapjes.

pe1rdw7.jpg

Hier is ie solo te zien.

pe1rdw8.jpg

En dit is in een klein groepje, de meest linkse is waar het om gaat.

PS let niet op de troep, er ligt nog wat voer in van het indraaien.

Ik voer ze een mix van korrels en goudvis vlokken, ongeveer 2 snufjes van elk 2 keer per dag, dat is gemiddeld binnen 1 a 2 minuten op.

Dat waren aardig veel vis voor een 20 liter bak.. wel goed dat je nu flink wat groter bent gegaan. Kan best zijn dat door stress en vervuiling van het water een parasiet zich flink heeft vermeerderd. Maar als ze uit zo'n klein bakje komen zou je dan haast zeggen dat een andere vis er ook last van heeft.

Goed blijven vereversen, goed en gevarieerd voeren en de waterwaarded in dr gaten houden, dan moet het beter gaan met je visjes

AndreS zei:
Ik voer ze een mix van korrels en goudvis vlokken, ongeveer 2 snufjes van elk 2 keer per dag, dat is gemiddeld binnen 1 a 2 minuten op.
Dat is veel te weinig. Dit zijn nog babyvisjes die zeker 5x per dag zoveel gevoerd mogen worden als ze in 10 minuten op kunnen. Het zou me niet verbazen als het lusteloze gedrag komt door dat het arme dier uitgehongerd en op de grens is van wat zo'n lichaampje aan kan.

Aan vlokken hebben ze niets. Beter ga je voor een goede korrel van bijvoorbeeld Hikari.

Even een update, na een periode van verbetering vond ik de vis vanmorgen toch dood tegen de intake van de pomp, met de overige vissen gaat het verder uitstekend hoewel ze af en toe met 3 mannen een vrouwtje opjagen, ten minste ik vermoed dat het mannetjes zijn die een vrouwtje opjagen omdat ze paringsgedrag vertonen zoals het vrouwtje tegen een wand of plant aan drukken.

Wat jammer van je visje.
dat je meer mannetjes dan vrouwtjes hebt geeft niet.
ben je nog anders gaan voeren zoals jones zei?

Ik heb inderdaad een zakje hikari korrels genomen alleen laten ze die links liggen, het lijkt er op dat ze in de grote aquarium geen zin hebben in drijvend voer, alleen dingen die zinken of zweven worden wel gretig verorberd, ook de totale hoeveelheid voer heb ik opgeschroefd en uiteindelijk gaat alles netjes op.

Als Iemand bij jou ineens de borden aan het plafond hangt sta je eerst ook raar te kijken. maar na een tijdje zul je er toch aan moeten geloven om het wat hoger op te zoeken.
Het zelfde geld met de vissen. het is even wennen maar ze gaan het vanzelf eten als je voorlopig even alleen dat aanbiedt.
Beter voer, gezonde vissen.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan