Wat is er nieuw

Luxe probleem.

• Onderwerp starter Onderwerp starter TonHageraats †
  • Startdatum Startdatum
T

TonHageraats †

Guest
Alles gaat goed met mijn bak, waterwaarden zijn stabiel, planten groeien goed en de bak is alg arm, geen klagen dus en ook de vissen zijn zichtbaar tevreden.

Maar.........overdag is de bak optisch erg donker qua verlichting door binnen komend licht, daar-in-tegen is het als de zon onder is, wat steeds vroeger gaat gebeuren tegenwoordig, is de bak weer heel erg licht.

Ik zit te denken om dit te verhelpen (stabiliseren) door wat biologische rooibos thee toe te voegen zodat het mogelijk wat stabiliseert, en kan ik mogelijk op de daguren wat meer verlichting toepassen.
Mijn vraag… zou dit werken?

Ik wil niet met turf werken om de reden dat de waarden kunnen veranderen en Elzenproppen wordt ook een dure geschiedenis met 2x water verversingen per week, dus graag jullie zienswijze en opties.

Ik kan het niet helemaal rijmen. Maar dat kan ook aan mij liggen.

Je bak is overdag te donker. Dus je wilt thee toevoegen, om de bak donkerder te maken.
Vervolgens wil je de bak meer licht geven. Welke door de thee zal worden geblokkeerd. Dus donkerder ogen.
Klinkt mij als een schemerlamp met zwarte kap, waar je een 100 watt lamp in stopt, anders geeft hij geen licht. Dus eigenlijk verspilling.

Ik zou eerder het verlichtings schema aanpassen. Zodat je overdag meer licht hebt, en dat dit 's avonds minder wordt.

Maar goed, ik kan je ook verkeerd begrepen hebben hoor.

Ik denk zelf dat de thee overdag minder van invloed al zijn met een iets hogere verlichtingsgraad, doch s'avonds wat meer effect zal hebben, maar ik kan het mis hebben natuurlijk.

Een ander licht schema kan ik niet direct toepassen en zal dit handmatig moeten gebeuren.

Kun je er een ledstrip bij maken die je alleen overdag aan doet?
Wel kans dat het evenwicht (voor planten en algen) in de bak wat verstoord wordt uiteraard.

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan