Toen ik vorig jaar mijn bak kocht wou ik bij thuiskomst onmiddellijk uitladen en heb de bak (100/50/35) alleen uit de wagen getild, vervolgens heb ik hem op mijn eentje door twee smalle deuren (62 cm op de smalste plaats) naar binnen gedragen. Dus door hem 'in de lengte' te dragen kon hij er net door, de breedte van 50cm maakte het toch enigszins een uitdaging!
Tien minuten later was de bak geplaatst en toen zag ik dat er een 'fout' in het glas zat (een luchtbelletje in het voorste glaspaneel).
Dus ik heb de bak dan maar terug naar buiten gedragen en weer in de auto gezet.
Een maand later heb ik de nieuwe bak opnieuw alleen naar binnen gedragen en geplaatst.
...
Geloof het of niet maar ook de tweede bak is retour gegaan doordat er in de tweede versie twee luchtbelletjes in het glas zaten.
😡
😱
Dus ook die bak heb ik strompelend naar binnen gebracht en dan noodgedwongen terug in de auto getild...De derde bak heb ik ter plaatse uitgebreid gecontroleerd voor ik hem in mijn auto heb geladen (jaja, ook ik leer uit mijn fouten, maar niet zo snel blijkbaar
😀).
Derde keer goede keer (hoewel ik de derde versie bijna brak bij het naar binnen sukkelen) dus die bak staat er nu nog steeds.
Het was telkens effe stressen en eigenlijk niet zo praktisch (en een staaltje van onverantwoorde idiote koppigheid) maar aangezien ik geen geduld heb (en ik een plantrekker ben) wou ik niet wachten.
Gelukkig maar want anders had ik drie keer hulp moeten inroepen...

Ik zou het toch echt niet adviseren om zoiets alleen te doen maar als ik een meterbak drie keer (!) alleen naar binnen kan dragen en kan plaatsen lijkt een 150cm bak met twee dragen me toch makkelijk haalbaar.
(En neenee, ik ben geen kleerkastje of zo! Ik roep het liefst zo weinig mogelijk de hulp van anderen in, met alle eigenzinnige gevolgen van dien.)