maanstenen zien al oranje na 3 weken in het aquarium

J

jeroen1357

Guest
Goede dag iedereen,

Sinds een 3-tal weken heb ik een malawi aquarium.

Maar nu zien opeens mijn maanstenen niet meer wit maar redelijk oranje. Buiten 1 steen die blijft precies wel witter. Maar de rest niet, en bij de bovenste maansteen ligt bovenop een beetje groene alg en precies ook een beetje bruine alg.

We zijn ook naar de winkel geweest en zij adviseerde om andere lampen er in te hangen. Aangezien wij de aquarium van iemand hebben overgekocht en dus waarschijnlijk ouder dan een jaar zijn. Ook hebben we een algen product mee gekregen.


Maar graag had ik ook jullie mening gehad, hoe dit zou kunnen komen en hoe ik het weg kan krijgen. Op Internet lees ik ook wel dat het vanzelf wel weer weg gaat. Maar graag toch even jullie opinion.



Nog een bijkomende vraag, hoelang per dag kan het licht best branden bij een malawi aquarium?


ALVAST HEEL FEL BEDANKT

MVG
Jeroen
 
Als je klikt op forumlijst boven in de balk . dan is er veel informatie te lezen over je alg probleem

Groet John
 
Nog een bijkomende vraag, hoelang per dag kan het licht best branden bij een malawi aquarium?

8.00 aan. 20.00 uit.
Zet er een koppeltje ancistrussen bij.

Die ruimen ook wel op.
 
Ok thnx Johnny, ik ga dit doen :)

@Bertus bedankt :)
 
IK heb er ook 3 in de 1m . ruimen ook goed op.
Krijgen wel komkommer er bij, wat vervolgens door de cichliden eerst uitgehold wordt.
 
Ik denk ook opstartalg en dat gaat vaak vanzelf weer weg hoor.
 
En laat voortaan die algenprodukten maar lekker in de winkel liggen. De enige die er wijzer van wordt is de winkelier. Algen moet je bestrijden door de oorzaak te vinden en aan te pakken
 
thnx @ bertus

@jessicapilon, zoals ik het op internet lees wel hopelijk is het zo :)

@aquavisie, dat heeft de winkelier ook gezegd, en dat het waarschijnlijk door de lampen kwam, maar als zekerheid dit kon toevoegen zodat het ook rapper zou verdwijnen


THNX iedereen
 
Ik zou eerst gewoon een aantal weken afwachten want dit is verder heel normaal.
 
Malawi? Met mbuna? Dan wil je juist graag alg, liefst groene of groene penseelalgen.
 
@Jessicapilon, thnx :), dan zal het wel weg trekken, gisteren zagen we trouwens hem precies wat witter worden ;)

@saskiaz, als die mooie witte maanstenen opeens oranje beginnen te worden, is dit niet zo heel mooi meer. en er is aan de wand ook alg, waar ze genoeg van kunnen eten
 
Bij mij zijn ze ook bruin, ga ik echt niet schoonmaken.
Doen de vissen wel.
 
Terug
Bovenaan