Maanvis eitjes uitgekomen.

N

NickdH

Guest
Hallo,

Ik heb sinds 1 jaar maanvissen en na de 3e keer eitjes zijn er eindelijk zo een +- 50 goed uitgekomen.
Ze zitten momenteel in een bak van 120L samen met de 2 ouders.
Ik ben nieuw in de maanvis wereld maar heb me wel veel ingelezen en heb eventueel al een adress mocht alles goed gaan en de vissen sterk en gezond opgroeien.

Ik zou graag een aantal tips willen krijgen van mensen die er ervaring mee hebben.

1* moet ik de vissen bij de ouders houden?
2* hoevaak voeren en wat hoe water te verversen / bodem reinigen zonder de vissen op te zuigen / gestrest te maken ( er zit geen bodem in de bak )

3* temperatuur licht en beplanting en overige tips

Dankjewel alvast voor de informatie. Ze zwemmen nu net 1 dag los door de bak. En zijn 6 dagen oud.
 

Bijlagen

  • 20200908_135704.mp4
    5.9 MB
1) moeten nee, mogen.... de kans bestaat altijd dat ze opeens beslissen om alles op te eten.

2) voer elk uur, zolang het niet donker is in de bak (daglicht zonder verlichting is niet donker)
Waterverversen, zo vaak en veel als nodig om absolut geen nitraat/nitriet en ammonia in je water te hebben. Dit kan van 2x 100% per dag tot minimaal 50% per 48u gaan.
Bodem reinigen zoals je gewoon doet maar het vuilwater in een emmer laten lopen, eventuele opgezogen jongen uitvangen en terug zetten.

3) planten, verlichting enz enz maken niets uit, zolang de vissen maar daglicht hebben.
Temperatuur... ik heb de beste resultaten op 28°


Tip. jonge maanvisjes hebben een doorzichtige buik, je kan dus perfect hun eten zien zitten. Dit moet je dan ook ten allen tijde zien. Een lege buik=een jong die niet groeit.
 
Terug
Bovenaan