Maanvis eitjes van het glas af halen


L

LeonDB

Guest
Hoi m'n maanvissen hebben al voor de tweede keer deze maand eitjes gelegd tegen het glas aan.
Maar in de nacht worden m'n pleco's actief en vreten de eitjes op, Dus nu wil ik ze in een kweekbakje zetten.
Maar hoe haal ik ze van het glas af zonder ze te beschadigen? Ik heb het al een keer met een pasje geprobeerd maar toen had ik meer dan de helft beschadigd
7CWIAfPqHZrakSU4Wjf4M9XQCpxebear.png
 
Ik weet niet of het werkt, maar de eitjes van de corydoras haalde ik altijd voorzichtig met mn vingers van het glas als ze eenmaal wat steviger waren. De meeste bleven wel kleven aan mn vingers, maar met de andere hand hield ik meestal wel iets onder de eitjes om te op te vangen, mochten ze toch vallen.
 
Gaat niet, gaan ze kapot. Bij mij deden de Ancistrussen dat ook.

Heb de boel leeg gehaald, en de vissen apart. Scheelt 100 %.
 
En dat is de enige manier. Apart zetten, in elk geval zonder Ancistrussen of Plecostomussen. Tegelijk moet je een flink aquarium beschikbaar hebben om de jongen in op te kweken. Liever meer dan 1 want je kan maximaal 100 jonge maanvissen bij elkaar plaatsen anders vreten ze elkaars vinnen kapot. En een beetje maanvisnest heeft zo maar 300 eitjes, grotere nesten 600. Oeps!

Hobbygroet Jos Hut
 

Terug
Bovenaan