Maanvis Word aangevallen


T

Tas84

Guest
Ik heb 2 maanvissen en sinds kort een Ancistrus Temminckii Goud, een TETRAODON NIGROVIRIDIS KOGELVIS, een POLYPTERUS SENEGALUS ALBINOS. Daarbij had ik al een zilverhaaitje en 2 paradijsvissen. Maar sinds ik de nieuwe heb is 1 maanvis compleet gehavend en mist 1 vin aan de zijkant en bovenkant is helaas niet veel meer van over. Is er iets wat ik kan doen om mijn maanvis te redden? Alle tips zijn welkom.
 
TETRAODON NIGROVIRIDIS KOGELVIS, is een brakwatervis die met volwassen leeftijd naar de zee trekt. Kan het beste alleen gehouden worden vanwege agressie.

POLYPTERUS SENEGALUS ALBINOS, word 40cm en kan kleinere vissen eten.

Maanvissen zijn groepsdieren dus minimaal 5.


Ik heb geen ervaring met je vissen maar dit is wat ik zie na 1 minuut googlen en dan heb ik nog niet eens naar de vereisten waterwaarden en temperatuur gekeken.
Hoe groot is je bak en heb je misschien een foto ? En google je zelf ook wel eens info voordat je een vis koopt of koop je gewoon wat je mooi vind?
 
Misschien eerst wat meer informatie,
Hoe groot is de bak, wat is de temperatuur, je ververs beleid, wat is de filtering en graag een totaalfoto voor het overzicht.
Verder denk ik zelf dat er aan de maanvis niets meer te doen is en deze mogelijk niet zelf zal herstellen, maar ik ben daar geen kenner in.
 
Dank u voor de reacties. Het aquarium is bijna 2 meter lang. Ik heb zelf geen ervaring met vissen en dit soort dingen. Het is bij mijn vriend thuis. En had zo te doen met de vissen dat ik zelf maar op dit forum ben gegaan om tips te krijgen
 
Dit is wat ik op het moment heb aan fotos.
het aquarium is een jewel. Gebogen ik denk ongv 200 bij 90cm hebben pas een nieuwe pomp aangeschaft. Temp is +- 25°c zo geschat uit mijn hoofd.

20190327_094409.jpg


20190330_002419.jpg


20190327_094437.jpg


20190327_094535.jpg


20190327_094559.jpg


20190327_094556.jpg