Maanvis


R

Rob02

Guest
Ik weet niet zeker of mijn maanvis een man of vrouw is kan iemand helpen?
 

Bijlagen

  • IMG_20200311_163537.jpg
    IMG_20200311_163537.jpg
    390.5 KB · Weergaven: 109
Is niet te zien op deze manier, geslachtsbepaling is alleen mogelijk als je er meerdere hebt en je eitjes hebt en een legbuis ziet bij de vis
 
Ik zou gokken op vrouw, die legbuis die ik meen te zien kan evengoed een stuk van de achtergrond zijn.
Maar dit is nog een vrij jong dier?
eens ze ouder zijn, kan je de geslachten er zo uit halen. Mannen krijgen een voorhoofdsbult waardoor hun lichaam bijna vierkant wordt.
3 mannen duidelijk in beeld, vrouw zit wat op de achtergrond.
IMG_20190926_180533.jpg
IMG_20190926_180533.jpg
 
eens ze ouder zijn, kan je de geslachten er zo uit halen. Mannen krijgen een voorhoofdsbult waardoor hun lichaam bijna vierkant wordt.

Ja ik ben geen kenner en heb zelf sinds kort Manen maar 2 kenners hier op het forum hebben verted dat je het eigenlijk pas goed kan zien als ze paren en eitjes leggen.
 
Ja ik ben geen kenner en heb zelf sinds kort Manen maar 2 kenners hier op het forum hebben verted dat je het eigenlijk pas goed kan zien als ze paren en eitjes leggen.
Bij sommige soorten, de wildvormen, is dit idd het geval.
Kweekvormen, de gewone Pterophyllum scalare, hebben wel duidelijke geslachtsverschillen bij volwassen dieren.
 
Is niet te zien op deze manier, geslachtsbepaling is alleen mogelijk als je er meerdere hebt en je eitjes hebt en een legbuis ziet bij de vis
Nog een tip: àls je eitjes hebt, is degene die de eitjes legt vrijwel zeker de vrouw .....
En als je er maar twee hebt, is de andere een man.

Naast dit zie ik behalve bij volwassen mannen met een voorhoofdsbult eigenlijk nooit een verschil.
 
Nog een tip: àls je eitjes hebt, is degene die de eitjes legt vrijwel zeker de vrouw .....
En als je er maar twee hebt, is de andere een man.
Daar ging ik dus ook altijd vanuit (de legsels werden altijd opgevreten). Tot ik het vrouwtje eens eitjes tegen de zijruit zag leggen en het "mannetje" er prompt eitjes naast ging leggen.
 
dat ei hebben ze toen aan die homo's gegeven

:DD
Ik las aanvankelijk enkel je laatste reactie en heel even proestte ik het coronagewijs uit.
:DD

Mooi verhaal voor op een koude winteravond alleszins!

Anyhooo, mochten ze dit jaar geen pinguin-ei op overschot hebben kan ik ze wel een paar eitjes van mijn kipjes bezorgen.
Zou sowieso ook een hartverwarmend verhaal én een leuke fotoreportage opleveren....

20200215_165410.jpg
 

Terug
Bovenaan