maanvissen eitjes


M

mandy-v90

Guest
hallo allemaal,
Even een vraagje.
Sinds kort hebben wij een nieuw maanvis koppeltje in ons aquarium zitten.
Deze maanvissen hebben eitjes gelegd.
Nu is het zo dat de eitjes in eerste instantie bruin van kleur waren, later op de avond werden er een aantal wit. De maanvissen deden hier niets mee en ik heb begrepen dat als de eitjes wit zijn deze niet bevrucht zijn.
Vanmorgen op dag 2 waren bijna alle eieren wit geworden, nu een paar uur later zijn ze glazig een beetje doorzichtig. Wat betekent dit?
 
Eigenlijk nooit zo op gelet, mijn bak is redelijk donker, dus de eitjes tonen altijd wittig, maar als dit een van hun eerste eitjes zijn zal dat wel snel wegwezen, ook broedzorg moeten ze dan nog leren.
 
dit is idd de eerste keer, onze vorige maanvissen hebben nooit eieren gelegd. Ik heb inderdaad ook begrepen dat ze het moeten leren en het daardoor ook de eerste paar keren niet goed zal gaan.
Ik was alleen erg benieuwd wat de normale kleur van de eitjes horen te zijn? hieronder een foto van de eieren op volgorde dag 1,2 en 3

9BC9BFAD-6A18-4FCE-B49E-57A965175510.jpeg
 
dit is idd de eerste keer, onze vorige maanvissen hebben nooit eieren gelegd. Ik heb inderdaad ook begrepen dat ze het moeten leren en het daardoor ook de eerste paar keren niet goed zal gaan.
Ik was alleen erg benieuwd wat de normale kleur van de eitjes horen te zijn? hieronder een foto van de eieren op volgorde dag 1,2 en 3

Bekijk bijlage 272941
op je laatste foto zijn er nog amper eitjes enkel een stukje omhulsel is er nog te zien.
Eitjes die vol wit (zoals een biljardbal) zijn, zijn idd onbevrucht
 

Terug
Bovenaan