Maanvissen en bijvisjes


F

Funkycorsa

Guest
na enige tijd zoeken op het forum, kom ik er nog niet helemaal uit. vandaar mijn vraag:

ik heb 8 maanvissen in mijn bak zwemmen (200x60x60)
nu zwemmen daar ook 3 clownbotia's in, een grote pleco en 2x een L333? (ben ik niet zeker over ;))

kunnen er nu nog kleinere "bij" vissen bij, en zo ja welke? een leuk scholenvisje lijkt me erg gaaf!

maar zoals altijd, gaat het niet, dan kan het ook niet ;)

Alvast bedankt!
 
Clownbotia'sz ijn echte scholenvissen. Een van de weinige Botia soorten die je in grote groepen moet houden. Daar kunnen er nog wel 4 bij.
 
Botia zei:
Clownbotia's zijn echte scholenvissen. Een van de weinige Botia soorten die je in grote groepen moet houden. Daar kunnen er nog wel 4 bij.

dat is idd waar, ik ben nog aan het denken of ik de mijne naar Jones breng, of ik die van haar ga halen om bij mij te komen zwemmen ;)

vandaar dat ik druk aan het denken ben over hoe of wat ik nu wil in mijn bak ;)

Bedankt voor de informatie iig!
 
euhm,... blijkbaar ben ik toch niet zo goed in zoeken :$

klik


vooralsnog ben ik erg gecharmeerd van de Hyphessobrycon pulchripinnis (Citroen Tetra)

echter zou ik mijn lichte bodem dan moeten vervangen voor zwart, wat weer moeilijk te verkrijgen is als echt filterzand.
 
Clownbotia's en maanvissen combineren niet zo goed.Deze groepsvissen kunnen meer dan 10 cm lang worden en zijn niet zelden erg druk in hun gedrag.Citroentetra's wil prima maar verwacht niet dat ze in een schooltje zwemmen. Ken je de Nannostomus trifaciatus? Wil prima.

Hobbygroet,
Jos Hut
 
Ik had bij mijn manen een school Hyphessobrycon erythrostigma (bloedvlektetra)zitten; een 20 stuks, en die schoolden zeer mooi, gingen tesamen door de bak, en kwamen goed overeen met alle vissen.
 
ik heb ook 7 maanvissen. Maar ik heb er neon tetra's erbij zitten en rouw tetra's en 10 sherrybarbelen. het gaat allemaal goed samen.
Dus je kunt er best een paar bij doen.

M.v.h.g Jules
 
Wat een rare combinatie. Alledrie deze soorten doen het beter op 20-22 graden wat te laag is voor maanvissen, oftewel; de visjes branden veel sneller op dan de bedoeling is.
 
Funkycorsa zei:
euhm,... blijkbaar ben ik toch niet zo goed in zoeken :$

klik


vooralsnog ben ik erg gecharmeerd van de Hyphessobrycon pulchripinnis (Citroen Tetra)

echter zou ik mijn lichte bodem dan moeten vervangen voor zwart, wat weer moeilijk te verkrijgen is als echt filterzand.

Ik zag toevallig van de week bij Hornbach zwart aquariumzand liggen, het was echt zand, nieuw in assortiment.
 
Nieuw is het niet, ik had het 3 jaar geleden al in een bakje liggen :)

Erg mooi zand is het, met dezelfde korrelgrootte als de fijnste maat filterzand.
 
Ja, het viel mij ook gelijk op! Vond het er erg mooi uitzien, en ze hadden het hier niet eerder :)
 

Terug
Bovenaan