Wat is er nieuw

Maanvissen hebben eitjes gelegd

• Onderwerp starter Onderwerp starter Etienne98
  • Startdatum Startdatum
E

Etienne98

Guest
Hallo iedereen,

Ik zie net dat mijn maanvis eitjes heeft gelegd. De andere maanvis zit daar vervolgens overheen te gaan. De vissen beschermen de eitjes. De vorige keer heb ik de eitjes in het aquarium gelaten, maar helaas hebben de maanvissen uiteindelijk de eitjes opgegeten. Nu wil ik de eitjes eruit halen en in een klein aquarium doen, zodat de maanvisjes een grotere overlevingskans hebben.

Hoe moet ik dit doen? Hebben jullie tips?
Een drijvend kweekbakje is niet goed toch?

Het opkweken van de maanvissen kan een paar weken in een klein aquarium. Daarna heb je een groot aquarium nodig anders gaan ze aan elkaars vinnen knabbelen. Als je geen groot aquarium ter beschikking hebt om de maanvissen in op te kweken kan je de eitjes beter bij de ouders laten zitten.

Hobbygroet,
Jos Hut

Jos Hut zei:
Het opkweken van de maanvissen kan een paar weken in een klein aquarium. Daarna heb je een groot aquarium nodig anders gaan ze aan elkaars vinnen knabbelen. Als je geen groot aquarium ter beschikking hebt om de maanvissen in op te kweken kan je de eitjes beter bij de ouders laten zitten.

Hobbygroet,
Jos Hut

Ik heb een aquarium van 20 L en een van ongeveer 70L.
Zou 20 L voldoende zijn?
Met hoeveel weken zouden ze naar een ander baasje kunnen gaan?

Ik las ook dat de eitjes kunnen beschimmelen. De grote maanvissen zorgen er nu voor dat de eitjes niet beschimmelen door met de vinnen over de eitjes heen te gaan en de eitjes die beschimmeld zijn op te eten. Hoe gaat dit als de grote maanvissen er niet bij zijn?

Beide aquaria zijn ongeschikt voor maanvissen. Je moet bij het houden van maanvissen gaan denken aan een aquarium van minimaal 240 liter. Minimaal!
Kijk een bij het topic" het houden van maanvissen" , daar staat veel informatie.

Regelmatig geven liefhebbers aan dat ze problemen hebben met hun maanvissen, al dan niet samen met medebewoners. In veel van deze gevallen zijn de aquaria veel te klein om �berhaupt maanvissen in te kunnen houden.
Maanvissen worden tussen de 20 en 25 cm hoog................

Hobbygroet,
Jos Hut

Help Users

You haven't joined any rooms.

You haven't joined any rooms.
    Terug
    Bovenaan