Maanvissen in een Lido200??


jessicapilon

Beheerder
Forumleiding
Lid geworden
12 februari 2011
Berichten
120,695
Leeftijd
58
Locatie
Groningen
Gewoon even een vraag om jullie mening te peilen. Een kennis heeft een Lido 200 van 70cm breed en wil daar Maanvissen in gaan houden. Ik heb dat afgeraden omdat je ze eigenlijk als school moet houden en dan heb je m.i. te weinig ruimte en de bak is met 70cm erg smal.
Wat is jullie mening over het houden van Maanvissen in een Lido 200 die "maar" 70cm breed is?
 
Deze is ruim te klein voor maanvissen welke al in een school van 6 stuks horen, ook het water volume is niet groot genoeg.
 
Hij wil er permanente bewoning van maken en dan wel 2 of 3 maar ja dat is m.i. alweer te weinig qua aantal. het is dus niet om er alleen tijdelijk mee te kunnen kweken.
 
Mag ik u vragen waarom je deze vraag hier stelt @jessicapilon . Je weet perfect dat u gegeven raad 100% klopt .
 
Nou ik heb net als de meeste mensen ook niet alle kennis in huis en al helemaal niet van Maanvissen want die heb ik nog nooit gehad. In mijn advies aan de kennis ben ik uitgegaan wat ik ergens las maar ja je hoort en leest wel vaker wat dus ik vraag het liever dan even na bij de "kenners" hier;).
 
Uw kennis vroeg u advies , maar was eigenlijk niet tevreden met het door u gegeven antwoord .
Daarom check jij nog eens uw gegeven advies .
Ben ik correct ?
 
Ja kan zeggen dat het zeker niet handig en/of verantwoord is. En als ze het toch doen.. ze doen maar wat ze niet laten kunnen toch.
 
Uw kennis vroeg u advies , maar was eigenlijk niet tevreden met het door u gegeven antwoord .
Daarom check jij nog eens uw gegeven advies .
Ben ik correct ?

Haha, deels wel ja want ik was niet helemaal zeker van mn gegeven advies. En dan vraag ik het liever nog even na namelijk.

Rich,
Meer dan het geven van een advies kun je inderdaad niet doen nee.
 
Een mooie maat aquarium als het gaat om klein blijvende vissen. Ook voor een koppel maanvissen is het te klein. Want waar moet je heen als vrouwtjes maanvis als het mannetje fanatiek zijn territorium opeens moet gaan bevestigen. Vaak na het voeren. In ieder geval an iemand met een Lido 200, die maanvissen er in wil gaan houden, bij mij geen maanvissen kopen.

Ik vind Lido aquaria hele leuke bakken waar je klein blijvende vissen in kan houden, of een leuke scape in kan maken.

Hobbygroet Jos Hut
 
Duidelijke reacties en ik heb deze laten lezen aan de kennis. Echter heeft het niet heel veel effect jammer genoeg en de tijd zal het dan wel leren zeg ik maar.
Bedankt voor de reacties:thumbs:
 
Meer kan je niet doen.
Je kan hem nog een geheel gratis jaar-abonnement aanbieden op dit forum
 
Klopt Ton. Toch jammer dat de lfs hier zegt dat er 2 in zouden kunnen maar ja daar speelt het verkopen ook vast een rol mee al zou dat niet mee mogen spelen in mijn ogen. Het welzijn van de vissen zou toch voorop moeten staan.
 
Het is overal hetzelfde hoor .
 
Klopt Ton. Toch jammer dat de lfs hier zegt dat er 2 in zouden kunnen maar ja daar speelt het verkopen ook vast een rol mee al zou dat niet mee mogen spelen in mijn ogen. Het welzijn van de vissen zou toch voorop moeten staan.
Tja, de meeste verkopers weten niet beter.......

Ik heb een keer meegemaakt, dat ze zeiden dat discussen wel in een meterbakje konden........:6:6;)

En ik had bij een tuincentrum een discussie van een kwartier ofzo, waarom maanvissen niet in een 60cm bak konden. Dat werd mij niet in dank afgenomen, nog even en ik was eruit geschopt.:D:D;)
 
waarom maanvissen niet in een 60cm bak konden. Dat werd mij niet in dank afgenomen, nog even en ik was eruit geschopt.:D:D;)


Als je goed stapelt dan gaan er best veel in Ruben:D:D
 

Terug
Bovenaan