maanvissen kweken bij ancistrussen?


P

peggytje

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb al zo'n 3 jaar maanvissen en heb 1,5 jaar geleden mijn eerste nestje gehad.
nu heb ik weer een nieuw koppel dat bezig is om een plekje schoon te maken om hun eieren op te leggen.
Nu zitten ze in een bak met 4 ancistrussen.
Is het mogelijk om ze hierin te kweken? Of zullen de ancistrussen de eitjes en/of jongen opeten?
 
zou ik de vier ancistrussen in een 60 liter bak kunnen doen, zonder andere vissen of is dit te klein voor ze?
 
Tijdelijk kan toch wellicht geen kwaad? Maar zodra de jonge maantjes opgroeien wordt het wel wat druk in je bakken.
 
ik heb op dit moment 7 aquariums waarvan er 6 draaien (in 5 van de 6 zitten vissen). ik heb wat dat betreft wel genoeg ruimte voor als er jongen in komen.
Wat kan ik het beste doen als ik weer jongen heb? De ouders eruit halen of de jongen verplaatsen? Ik denk dat de jongen te kwetsbaar zijn om over te zetten of niet?
 
Maanvissen kan je het beste kweken in een apart aquarium zonder andere vissen. Om jonge maanvissen te kunnen huisvesten heb je een aantal grote aquaria nodig. En dan bedoel ik bakken van minimaal 200 liter maar liefst meer. Ze krijgen namelijk gemakkelijk 200 jongen maar dat kunnen er voor hetzelfde geld 500 of 600 zijn.

Succes en Hobbygroet Jos Hut
 
Zou ze er toch uithalen. Heb het ook gehad, met sturisoma. Ze hadden ze sneller opgegeten, dan dat ze gelegd zijn.
 

Terug
Bovenaan