Wat is er nieuw

Maanvissen met ??

J

Jeroen.

Guest
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw aquarium gekocht een rio 240 en wil graag wat tips.
Ik wil hier graag een groep maanvissen in doen met een leuk groepje kleinere visjes erbij.
Ik zal te denken aan Neon Dwarf Rainbowfish maar heb gelezen dat deze te druk zijn voor maanvissen .
hebben jullie nog een leuk idee wat mooi aansluit op de maanvissen?
wil wel graag iets wat in een schooltje zwemt en een beetje kleur heeft.
ik hoor graag wat jullie bij maanvissen in hebben!
Gr jeroen
 
Dat is inderdaad een goed idee. Zou het mogelijk zijn om ongeveer 10 maanvissen en een groep van ongeveer 20 roodneuszalmen met een klein groepje corydoras in een bak van 240 l kwijt te kunnen ?
 
Lees het fotoboek van ton eens door.
Hij heeft manen in een 2m bak zitten en zegt halverwege dat die bak eigenlijk te klein is. Vissen worden tegen het glas gedrukt zodra er eitjes worden bewaakt.
 
Hallo allemaal,

Ik heb een nieuw aquarium gekocht een rio 240 en wil graag wat tips.
Ik wil hier graag een groep maanvissen in doen met een leuk groepje kleinere visjes erbij.
Ik zal te denken aan Neon Dwarf Rainbowfish maar heb gelezen dat deze te druk zijn voor maanvissen .
hebben jullie nog een leuk idee wat mooi aansluit op de maanvissen?
wil wel graag iets wat in een schooltje zwemt en een beetje kleur heeft.
ik hoor graag wat jullie bij maanvissen in hebben!
Gr jeroen
Niet om je meteen teleur te stellen maar deze bak is te laag voor maanvissen, die moeten in ene bak van minimaal 60 cm hoogte (dan blijft er effectief 55 cm waterhoogte over)
 
Eigenlijk is dat ook mijn boodschap.
Dat aquarium is te klein.
 
Oké goed om te weten! hebben jullie dan misschien een idee wat dan goed het middelpunt van mijn aquarium kan worden en wat eventueel wel metNeon Dwarf Rainbowfish kan?
 
Regenboogvissen zijn een mooie soort om in jouw bak te houden, je kunt van meer soorten scholen in de bak zetten. Bijvoorbeeld de Boesemannii. Ik weet niet waar je woont maar bij Mauie's Viskwekerij hebben ze een grote bak met verschillende soorten regenboogvissen. Ze vragen om een goed beplant aquarium met ook veel drijfplanten omdat ze niet van al te veel licht houden. Op Aqualinfo vond ik dit artikel: https://www.aquainfo.nl/houden-en-verzorgen-van-regenboogvissen/
 
AquaCafe
Help Users
  • No one is chatting at the moment.
      Chat Bot: Ice78 has left the room.
      Terug
      Bovenaan