maanvissen


B

blackmollie52

Guest
Goede morgen allemaal,

Ik las een artikel over maanvissen iemand vroeg of er kleine maanvissen bestaan.
Dat heb ik me ook wel eens afgevraagt maar had er tot nu toe niets over gevonden.
Echter onlangs heb ik een exemplaar in bezit die ik van mijn zoon heb gekregen.
Met de mededeling dat hij hem al twee jaar in bezit had maar dat hij niets is gegroeid.
De bek is zo klein dat hij mijn kardinalen niet kan op eten .
De lengte tussen de langste vinnen is ongeveer 10cm.


Max
 
In wat voor aquarium heeft die 'kleine' maanvis gezeten?
Heb je er een foto van?

~ Ivo
 
hoi,

Mijn zoon heeft een bak van 100x50x50 en ik zelf 120x40x40
 
Ik heb foto's maar weet niet hoe ik hem er op moet zetten
 
Soms komt het voor dat Maanvissen dwerg groei vertonen. Zo'n diertje heb ik ook weleens gehad 5 jaar oud en nog maar 8cm hoog en 5/6cm lang. Dat was een vis met een groeistoornis.

Je hebt ��n Maanvis variant, de zgn Blauwe die wel kleiner blijft dan de gewone Maanvis maar veel groter wordt dan dieren met Dwerggroei.
 
werkt niet als ik de foto wil verzenden 404 melding dat ik niet ben ingelogt
 
Dat is verder dus niets bijzonder komt vaker voor.
 
blackmollie52 zei:
Dat is verder dus niets bijzonder komt vaker voor.
Het komt idd vaker voor. Ook onder hele goede omstandigheden.
 
Niets bijzonders zou ik het niet noemen. Normaal is het niet.
 
Jones zei:
Niets bijzonders zou ik het niet noemen. Normaal is het niet.
Het komt best vaak voor bij kweekvormen uit Azie. Het valt alleen niet zo op omdat een groot gedeelte door onkunde al dood gaat eer ze uberhaupt kunnen groeien.

Er zijn mensen die al raar opkijken als hun Maanvis langer dan 2 weken blijft leven serieus! Er zijn zelfs mensen die elke 4 weken een compleet nieuw visbestand kopen omdat het oude al weer dood is.
 
Botia zei:
Jones zei:
Niets bijzonders zou ik het niet noemen. Normaal is het niet.
Het komt best vaak voor bij kweekvormen uit Azie. Het valt alleen niet zo op omdat een groot gedeelte door onkunde al dood gaat eer ze uberhaupt kunnen groeien.

Er zijn mensen die al raar opkijken als hun Maanvis langer dan 2 weken blijft leven serieus! Er zijn zelfs mensen die elke 4 weken een compleet nieuw visbestand kopen omdat het oude al weer dood is.

:stom:
 

Terug
Bovenaan