Wat is er nieuw

maanvissen ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter Gast14
  • Startdatum Startdatum
G

Gast14

Guest
wat vinden julie van maanvissen in een meter bak?

Niet echt ruim voor ze.

Ondanks dat wij heel graag maanvissen willen hebben we er met een bak van nog een stapje groter (1 meter 20) vanaf gezien.

Zou het niet doen, 120 cm en goede hoogte(50+ waterhoogte) zou in mijn ogen wel kunnen

ja klopt ben ik mee eens maar ja als je ze wil Koopen lijken ze zo klein en denk je dat past makkelijk en dan kom je achter dat ze zo groot worden :0 oveer 3 a 4 maandjes de juwel rio 180 haalen maar geen maanvissen !

Ik vond 1.60 eigenlijk al te klein voor een leuk groepje.

is wel een verschil he 1 meter of 160 cm, en uiteindelijk persoonlijk in een 160 cm kun je een mooi groep houden

jordi terpstra zei:
ja klopt ben ik mee eens maar ja als je ze wil Koopen lijken ze zo klein en denk je dat past makkelijk en dan kom je achter dat ze zo groot worden :0 oveer 3 a 4 maandjes de juwel rio 180 haalen maar geen maanvissen !

Precies de reden waarom ze vaak voor een 60 x 30 bakje worden gekocht.
Daarnaast het feit dat je met een groep van 6 dieren start maakt de meterbak te klein.

Ikzelf plan een blackwater bak van 160x65x65, waarin ik graag Manen wil houden.
Ik ben me ook aan het inlezen en heb soms de indruk dat zelfs de 160cm aan de kleine kant is voor Manen.
In principe kan ik hier zeker een groep van 8 in houden, maar ik wil dat ze ook nog ruimte hebben om te zwemmen.

Als je school verspreid is van de linkerkant tot de rechterkant, dan is je bak te klein.
Er moet buiten de groep om nog vrije ruimte over zijn.

Een meterbak is dus echt te klein voor Maanvissen. Bovendien moet je Manen toch in een groep houden van liefst min 5-6.

Met een meterbak kan je beter voor mooie dwergcichliden kiezen.

Ik heb zelf nu een 120cm bak. De hoofdbewoners zijn een koppeltje Nannacara Adoketa.
Als bijvissen zitten er Kardinalen, Corydoras, Otocincussen en L-nummers bij.

Keuze genoeg voor een meterbak!

Cool

Nou in 160 kan je echt wel een schooltje manen kwijt hoor, als dat al te klein zou zijn is het einde zoek 😉

En zoals al gezegd keuze genoeg voor een meterbak, al iedeeen?

Seker ik dacht aan

10 albino corydoras
15 bijlzampjes
8 of 10 zwarte tetras
3 goud gouramis 1m 2v
X Vuurgarnaal
X Japonica garnaal
15 of 20 roodkopzalm
Een l nummer
En labeo bi colur

Help Users

You haven't joined any rooms.