Wat is er nieuw

Maat legholen Ancistrus cf. cirrhosus

Jochempie000

Well-known member
Lid geworden
23 april 2013
Berichten
585
Locatie
Tilburg
Hallo ik wil graag met de Ancistrus cf. cirrhosus willen kweken maar welke maat leghool hebben ze nodig of kan ik ze zelf maken.

Gr. Jochem
 
www.legholen.com

Weet waar je aan begint. 1 nest geeft je 30-40 jongen.
Wat doe je er mee?

Zelf maken,kan ,als jij een keramiekoven bezit.
 
Waar staat dat hij er 1 wil? Lees ik nergens
 
Ik wil er twee maar kan ik die niet zelf maken
 
Je kunt ze kopen op www.legholen.com, goede legholen zijn dat. Ik heb er ook een aantal vandaan, de eigenaar van de webwinkel stopt ermee en verkoopt nu nog de huidige voorraad dus als je nog wat wilt moet je er snel bij zijn.

Ik zou gaan voor Large legholen, maar zoals anderen al zeiden; Weet waar je aan begint, Marktplaats staat er vol mee.
 
Oke
Snel bestellen is er ook verzendkosten of niet
 
Maar 14 euro voor 2 is dat niet veel
 
Je kan misschien ook eens kijken op de site van legholen, de maat en diameter opschrijven en een pvc buis van die afmeting nemen. Vaak heb je ook dopjes zodat je het dicht kan maken. Misschien is dat wat? Ook heb je halve kruiken als decoratie, daar gaan ze ook vaak wel in.
 
Bij mij wel 😉
Heb de achterkant dicht gedaan.....
Door zo'n opzetstukje die je ook kan kopen bij de karwei ofzo. Voor ong 39cent per stuk.
 
Volgens mij plakken de eitjes niet zo goed op die PVC buizen omdat het zo glad is, of dit waar is weet ik niet 100% zeker maar dit heb ik eens ergens gelezen.
 
Heb ik ook vaker gehoord ludger.
 
Ik dus ook
Maar kan je ze ook maken van leistenen
 
Ludger zei:
Volgens mij plakken de eitjes niet zo goed op die PVC buizen omdat het zo glad is, of dit waar is weet ik niet 100% zeker maar dit heb ik eens ergens gelezen.

Schuurpapier er doorheen halen (niet te grof natuurlijk)
 
Jochempie000 zei:
Ik dus ook
Maar kan je ze ook maken van leistenen

Dat kan ook, alleen heb je dan geen ronde legholen. Sommige vissen geven echt de voorkeur aan rond, maar met Ancistrussen zal dit wel mee vallen.
 
Volgens wat ik gelezen heb nemen ancistrus het vaak niet zo nauw en gaan sommige ancistrus ook in een halve kokosnoot... Andere soorten l-nummers zijn dan wel weer wat kieskeuriger...

Die pvc buis kun je ook oppimpen toch? Sommige doen met speciaal spul, volgens mij aquariumkit, zand of niet scherp grind erin laten hechten en met aquariumkit de buis erin laten rollen of steentjes op vast maken. Zo is de buis vanbinnen ook wat ruwer en heeft het meer een natuurlijke look.

Heb ik ergens gelezen in ieder geval...
 
Dat kan. Er zijn ook mensen die met succes een halve bloempot of zelfs een plantschotel met een stuk eruit gebruiken.

Ancistrus wil het liefste iets waar pa net in past en wat dicht is aan een kant. Het moet ruw genoeg zijn om de eitjes te laten plakken.
 
Ja dat kan je doen bieke..
En dat had ik ook bij eentje bij de buitenkant gedaan.
Ze maken bij mij ook gebruik van de pvc buisjes.
De L333 zit er in en de L134 ook en mijn ancistrus ook...
 
Mocht je toch nog een leghol willen bestellen op de bovengenoemde webwinkel moet je er snel bij zijn, dit is namelijk de laatste week dat hij open is, daarna is hij gesloten.
 
Wat best wel jammer is want ze had prima produkten tegen een nette prijs.
 
Help Users

You haven't joined any rooms.

      You haven't joined any rooms.
      Terug
      Bovenaan