Macropodus opercularis

J

JohannesDR

Guest
Ik heb deze vis voor het laatst gezien in de aquariumspeciaalzaak waar ik altijd naartoe ga en ik vroeg mij ag is een bak van 80cmx20x20 goed of een bak van 60cmx30x30 ook goed en welke vissen mag ik er niet bijzetten want ik had gelezen dat je er geen kleinere vissen bij mag zetten maar geldt dat ook voor antennebaarsjes?
 
De Macropodus opercularis is een hele mooie vis die je niet zo heel vaak meer ziet in de winkel. dat komt omdat de mannen vaak vrij agressief zijn.En dit komt weer omdat men ze vaak veelste warm houdt. Deze dieren zijn namelijk sub-tropisch 15-22 graden is warm zat en dan nog het liefst een nachtelijke afkoeling. een verwarming is dus absoluut niet nodig. Qua voeding voer je ze het beste levend ofdiepvriesvoer dit komt de dieren zeer ten goede.

Verder wensen ze veel drijfplanten en wat randbeplanting. En niet al te drukke medebewoners. In deze omstandigheden en met goede voeding worden ze ook heel erg mooi van kleur.

60 of 80cm bakjes zijn wat te klein voor deze dieren het beste houdt je ze in een bak vanaf een meter.

Antennebaarsjes kunnen daar ook echt niet bij. Sowieso zijn deze laatste heel erg zwak dus of je die uberhaupt moet kopen... Ze wensen een bakmaat van 80cm.
 
Zo slecht als Botia het stelt is het zeker niet gesteld met de ramirezi: er is prachtige en goede nakweek beschikbaar. De soort heeft gewoon een behoorlijk eisenpakket. Tragisch eigenlijk dat een visje zo'n status krijgt als het heel vaak fout gaat door verkeerd houden van het diertje.

Door het eisenpakket is het wel niet echt een beginnersvisje.

~ Ivo
 
Natuurlijk kun je de Ramirezi met goede waterwaarden en verzorging in leven houden. Maar de topicstarter lijkt me een beginner en die kan daar beter niet aan beginnen. Ook is aan goede nakweek van de ramirezi voor een leek moeilijk te komen. Ik zie jaarlijks duizenden van deze vissen van verschillende groothandels en kwekers en het is met de gemiddelde kwaliteit wat winkels krijgen erg droevig gesteld. Veel vissen ook die met hormonen zijn behandeld en gewoon ook dieren uit zware inteelt lijnen.
 
Okay dankje
 
Terug
Bovenaan