Maestro's gekko's


Ah, dit zijn dus echte nachtdieren.
 
Geloof dat vreetzak cameraschuw is:D Eten ze alle meelwormen op of zijn ze behoorlijk kieskeurig en eten ze alleen de lekkerste (de dikste in dit geval gok ik)?
En waardoor komt de verkleuring van sticky paws? (Weet niet of ik de naam goed heb:))
 
Ziggy lacht :)
Leuk om te zien Christan!
 
Geloof dat vreetzak cameraschuw is:D Eten ze alle meelwormen op of zijn ze behoorlijk kieskeurig en eten ze alleen de lekkerste (de dikste in dit geval gok ik)?
En waardoor komt de verkleuring van sticky paws? (Weet niet of ik de naam goed heb:))
Op den duur eten ze ze allemaal op, maar eerst eten ze bepaalde wormen, die zien er het lekkerst uit, neem ik aan. Soms is er een naast haar, en pakt ze er een die veel verder weg is. Wat bepaalde wormen aantrekkelijker maakt weet ik ook niet, misschien wille ze eerst de grootste, of die die het meest bewegen, die met de meeste calciumpoeder erop, ik weet het echt niet.

Ik had Mr. Sticky Paws net gevoerd, dus waarschijnlijk was hij daardoor zo donker. Als ze aan het slapen is, is ze zo licht dat je de tekening aan de zijkant niet meer ziet. Als ze bang is wordt ze ook vrij donker, etc. Het zijn net kameleons dus, alleen iets subtieler.
 
Dank voor de antwoorden Maestro, weer wat geleerd:petjeaf:
 
IMG_20180215_215832.jpg
IMG_20180215_215410.jpg
IMG_20180213_220119.jpg
IMG_20180211_201119.jpg
 
Ik heb al een paar weken 2 projecten in gedachten, de nieuwe luipaarden bak, en het nieuwe terrarium van de wimpergekko.
Het terrarium van de wimper wordt vrij simpel, een bak van 50x50x100.

Het terrarium van de luipaarden daarentegen...
Het doel is om een compleet ecosysteem te creëren, een soort van biotoop. Het moet groot worden, zo'n 120x100cm (mogelijk een hoekbak). Er komen planten in, en een natuurlijke bodem waar ze zelf in kunnen graven.
Het verwarmen van de bak gaat met lampen gebeuren, want een warmtemat mag niet onder een dikke laag substraat.
 
Ik heb al een paar weken 2 projecten in gedachten, de nieuwe luipaarden bak, en het nieuwe terrarium van de wimpergekko.
Het terrarium van de wimper wordt vrij simpel, een bak van 50x50x100.

Het terrarium van de luipaarden daarentegen...
Het doel is om een compleet ecosysteem te creëren, een soort van biotoop. Het moet groot worden, zo'n 120x100cm (mogelijk een hoekbak). Er komen planten in, en een natuurlijke bodem waar ze zelf in kunnen graven.
Het verwarmen van de bak gaat met lampen gebeuren, want een warmtemat mag niet onder een dikke laag substraat.
Planten? Cactussen bedoel je dan, neem ik aan? ;) In de natuurlijke habitat vind je niet heel veel planten, wel veel steen.
 
Even een leesbare link: http://blogs.thatpetplace.com/thatr...atural-history-of-a-popular-pet/#.Wo6EQqjwaUk

"The Leopard Gecko is found in Southeastern Afghanistan, Western India, Pakistan, Iraq, and Iran, where it frequents semi-deserts and arid grasslands.

Leopard Gecko habitat is characterized by sandy-gravel, rocks, hard clay, coarse grasses and drought-resistant shrubs"

Dat zijn dus niet beplante gebieden, maar enkele stugge grassen en bossages die tegen de droogte kunnen. Eigenlijk zijn het de overgangsgebieden tussen 'steppe' en woestijn, waar je dus maar erg weinig planten zult tegen komen.
 
Even een leesbare link: http://blogs.thatpetplace.com/thatr...atural-history-of-a-popular-pet/#.Wo6EQqjwaUk

"The Leopard Gecko is found in Southeastern Afghanistan, Western India, Pakistan, Iraq, and Iran, where it frequents semi-deserts and arid grasslands.

Leopard Gecko habitat is characterized by sandy-gravel, rocks, hard clay, coarse grasses and drought-resistant shrubs"

Dat zijn dus niet beplante gebieden, maar enkele stugge grassen en bossages die tegen de droogte kunnen. Eigenlijk zijn het de overgangsgebieden tussen 'steppe' en woestijn, waar je dus maar erg weinig planten zult tegen komen.
Dat klopt helemaal. Er komen niet veel planten in, een paar soorten gras en misschien Aloë of lithops.
 
Overdreven groot? Vind ik niet, steekt alleen een beetje ver uit...
Kun je het terrarium niet langs de hele muur plaatsen? En dan wat minder ver laten uitsteken?;)
 
Overdreven groot? Vind ik niet, steekt alleen een beetje ver uit...
Kun je het terrarium niet langs de hele muur plaatsen? En dan wat minder ver laten uitsteken?;)
Hmmm.... Zit dan alleen met extreem grote deuren. Schuifdeuren zouden dan een optie kunnen zijn. Ik zal even een model maken...

Ik had gisteren ook deze tekening gemaakt, het terrarium is dan "maar" 90cm diep, en er mist een stuk van 20x24cm door de kolom, maar de ruimte is wel ideaal gebruikt volgens mij. De ruimte dat overblijft kan ik gebruiken voor een stoel of bankje.
dierenkamer2.PNG
 
Heb je geen grotere kamer in huis:!:D
 
Heb je geen grotere kamer in huis:!:D
De bedoeling was eerst om van de hobbykamer mijn slaapkamer te maken, maar ivm. de verwarming past mijn bed er niet in. Was dat wel gebeurd, zou mijn slaapkamer (6x4m) de dieren/computerkamer zijn. Helaas :p
:S Wat zeg jij nou? Nog een bakje erbij!:D:D;)

:thumbs:


Met maten aub:juggle:
t
Voor de mogelijke extra bakken heb ik de stelling, hé :p

dierenkamer3.PNG


Dit is het model met jouw idee.
De grote bak is 200x55x40cm.
De kleine bak is voor de wimper en is 60x45x80cm
Dat rare ding is de stelling, 90x45x180.

De kamer zelf is 368x214x258cm op het hoogste punt.
 

Terug
Bovenaan