Maestro's gekko's


Haha, ok, op de 2e foto van je laatste foto update leek het alsof hij hem was verloren. Verder zou ik ook niet weten waarom hij wat lichter is maar voor de rest ziet hij er niet ongezond uit denk ik ;)
 
Als je niet beter weet dan zie je niets raars aan het beestje moet ik zeggen. Ik keek er ook van op toen ik zijn gewicht las dus
 
Hij is nu 7 maanden en weegt rond de 6 gram. Dat is een normaal gewicht voor zijn leeftijd. Hij is al met zijn groeispurt begonnen, wimpers krigen dit tussen de 6 en 12 maanden, en nu weet ik ook waarom, hij is een vreetzak geworden... Normaal at hij 1/5 van zijn dopje voer, de laatste tijd eet hij 4/5 of zelfs zijn hele dop voer! Dat betekent dat hij een nieuwe bak moet hebben, dus morgen ga ik een rondje Action doen om nog een plastic bakje te kopen.
Ik ga geen dure glazen bak kopen/ plexiglas terrarium maken totdat hij volgroeid is. 80-100 euro voor een bak waar hij 4 maanden in kan leven is mij een beetje te duur...
 
Prachtig diertje!

Hij is nu 7 maanden en weegt rond de 6 gram. Dat is een normaal gewicht voor zijn leeftijd. Hij is al met zijn groeispurt begonnen, wimpers krigen dit tussen de 6 en 12 maanden, en nu weet ik ook waarom, hij is een vreetzak geworden... Normaal at hij 1/5 van zijn dopje voer, de laatste tijd eet hij 4/5 of zelfs zijn hele dop voer! Dat betekent dat hij een nieuwe bak moet hebben, dus morgen ga ik een rondje Action doen om nog een plastic bakje te kopen.
Ik ga geen dure glazen bak kopen/ plexiglas terrarium maken totdat hij volgroeid is. 80-100 euro voor een bak waar hij 4 maanden in kan leven is mij een beetje te duur...
Maar kun je dan niet gelijk zo'n grote bak halenf, waar hij zijn hele leven in kan zitten?;)
 
Dit is uiteindelijk zijn nieuwe bak. Iets van 40x40x30. Ik heb de binnenkant dan het dekseltje verwijderd en met een beetje lelijke gele hete lijm een stuk gaas geplakt. Morgen wordt de hete lijm vervangen door cyanoacrilaat (secondelijm), dus dat zal geen probleem meer zijn.
IMG_20170410_154248.jpg

IMG_20170410_223046.jpg


Ik heb ook een stuk pvc ingesmeerd met aquarium kit en ik heb er wat eco earth overheen gegooid. Dit ziet er heel natuurlijk uit en kan door de gekko worden gebruikt om te klimen, of om erin te slapen. Resultaat:
IMG_20170410_222441.jpg
IMG_20170410_222453.jpg


Nog drie à vijf dagen wachten totdat de kit helemaal gedroogd is, dan kan ik het aan de bak plakken met een beetje hete lijm, een paar uur wachten en dan kan de gekko in zijn nieuwe bak!
 
Je bent wel echt een knutselaar:thumbs:.
Ik moet manieren zoeken om geld te besparen :p Ik had (en heb) een exo terra liaan, de gekko vindt die geweldig, maar het kostte 15 euro. Wat ik heb gemaakt heeft mij ongeveer 2 euro en een beetje tijd gekost.
Pvc: gratis, want ik kreeg een beschadigd stuk en later werd gratis een onbeschadigd stuk gestuurd.
Ecoearth: 1 euro per blok, ik heb 1/6 van de blok gebruikt en er bleef ook nog wat over.
Kit: 5 euro voor een klein buisje, ik heb iets minder dan de helft gebruikt.
 
Ik was niet zeker welke morph mijn gekko was, dus ik heb een amerikaanse kweker gecontacteerd die op YouTube veel verstand van morphs leek te hebben. Dit bericht kreeg ik net van hem:
Screenshot_2017-04-12-22-08-02.png


Oftewel, ik heb een high% pinstripe harlequin. Had ik zeker niet verwacht van een gekko die maar €35 kostte...
 
De gekko is drie dagen geleden verhuist naar zijn nieuwe bak.
Zoek de gekko :p

IMG_20170417_233900.jpg


Een fotootje van de gekko.
IMG_20170413_225333_1.jpg



De bovenkant van de bak.
IMG_20170416_214603.jpg


De bak is nog te kaal, ik ga vandaag even bij de dierenwinkel kijken of ze nog terrariumplanten (met een zuignapje) hebben. Als ze dat niet hebben hebben ze misschien wel een echinodorus van plastic of iets dergelijks.
 
Ik was net terraria aan het bekijken, aangezien ik de gekko in september zou willen verhuizen. Ik had er eigenlijk al lang een gekozen, maar er blijkt dat ze €65 vragen voor verzending... Aangezien we geen auto hebben, kunnen we die ook niet zelf halen bij een winkel. Dus wat volgens mij €100 zou kosten, gaat me nu minimaal €135 kosten als ik voor de minimale grootte ga (45x45x60) van het merk exo terra. Ik had voor het terrarium + planten + achtergrond + substraat 150 euro, maar dat wordt dus ietsjes meer.
 
Het is inderdaad lastig. Met de auto waren we naar frits kuiper gegaan en had ik daar een terrarium gekocht, het terrarium zelf is duurder dan online, maar het had me 65 euro aan verzendkosten geschild. Of ik had tot de reptielenbeurs in Houten kunnen wachten, of zelfs tot vivarium. Maar goed, in plaats van 60x40x60 krijgt hij 45x45x60. Ook groot genoeg.
 
Ja, dat is altijd een optie. Maar ik heb nu een site gevonden die "maar" 20 euro vraagt voor het versturen, en waar de terraria vrij goedkoop zijn. Bij frits kuiper halen is dus net zo duur als laten versturen. En online bestellen is natuurlijk veel makkelijker, vooral als ik alles wat ik nodig heb in één keer kan bestellen.
 
Nou ik ben benieuwd naar wat je van die nieuwe bak gaat maken! Ga je zelf een achterwand maken?
 
Nou ik ben benieuwd naar wat je van die nieuwe bak gaat maken! Ga je zelf een achterwand maken?
Ja :) Met zwarte pur schuim en eco-earth (kokosvezel). Het wordt een "bioactive setup", oftewel, levende planten, echt hout, een opruimploeg (tropische pissebedden, springstaartjes en regenwormen). Behalve de rand van het terrarium zelf komt er dus helemaal geen kunststof in het terrarium!
 
Ja :) Met zwarte pur schuim en eco-earth (kokosvezel). Het wordt een "bioactive setup", oftewel, levende planten, echt hout, een opruimploeg (tropische pissebedden, springstaartjes en regenwormen). Behalve de rand van het terrarium zelf komt er dus helemaal geen kunststof in het terrarium!

Leuk! Ik heb wel eens van die youtube filmpjes gekeken waarin ze dat maakten, en het begon toen wel te kriebelen moet ik zeggen:D Maja, zo'n dier komt er hier niet in..... En al helemaal geen slang (moeders hè....:br:)
 
Mijn moeder vond hem ook eng tot ze hem een keer aanraakte. Ze had blijkbaar niet verwacht dat hij zo zacht zou zijn. Het feit dat ze geen levende insecten hoeven te eten maakte het voor haar ook makkelijker om zo'n beestje in huis te halen.
 
Ik ben alvast plantjes aan het kopen voor het terrarium. Aangezien de planten van het tuincentrum komen, moeten ze eerst verpot worden, en in schoon substraat worden geplant, en daarna moeten ze minstens een week uit het terrarium, zodat eventuele pesticides onschadelijk worden gemaakt. Ik heb nu een varen (Venushaar, zo uit mijn hoofd), die het perfect doet in vochtige grond, en een stek van een Kaaps viooltje van mijn moeder :p. Ik plant ze in een "zelf gemaakt" substraat, die bestaat uit kokosvezels, een beetje filterzand en stukjes gedroogde bladeren.
IMG_20170712_142837.jpg
IMG_20170712_142800.jpg
 
Laatst bewerkt:
Prachtig dier! In het verleden heb ik luipaardjes gehad en nog een kleine soort waarvan ik de naam even niet meer weet, maar wat een geweldige dieren blijven het toch!
 
Jaa! Qua gedrag blijven reptielen toch de interessantste dieren die er bestaan, naar mijn mening. Luipaardjes zijn ook heel leuk, als zou ik zelf een koppeltje wildkleur Hemitheconyx (Lijken erg op luipaardjes, maar komen uit vochtige klimaten) als volgende reptielen willen. Een groepje kolenbranderschildpadden (Geochelone carbonaria) zou ik ook super tof vinden, maar er is 0,0% kans dat mijn moeder een binnen- én buiten verblijf van 2x2 of 3x3m toestaat :p.
 
Reptielen zijn zeer interessant, heb ze met veel plezier gehouden maar door verhuizingen kon ik ze niet blijven houden.
Ooit zou ik graag een koppeltje kraaghagedissen hebben, maar dat kost enorm veel ruimte. Prachtige dieren maar te groot voor het gemiddelde huis ;)
 

Terug
Bovenaan