Maestro's gekko's


Deze krijg je de stofzuiger niet in hoor :p

Ken je mijn stofzuiger nog niet:D:D. En als dat niet lukt dan ga ik hem met een plank te lijf maar ik ben als de dood voor dat soort beesten en die laat ik tot mn spijt niet leven. Als ik weet dat er een spin in de slaapkamer zit dan slaap ik op de bank totdat de spin is gevonden.
 
Ken je mijn stofzuiger nog niet:D:D. En als dat niet lukt dan ga ik hem met een plank te lijf maar ik ben als de dood voor dat soort beesten en die laat ik tot mn spijt niet leven. Als ik weet dat er een spin in de slaapkamer zit dan slaap ik op de bank totdat de spin is gevonden.
Hahahaha nouja als ik er zo een in mijn slaapkamer heb dan slik ik ook wel even twee keer hoor... misschien wel drie ;)
 
Ken je mijn stofzuiger nog niet:D:D. En als dat niet lukt dan ga ik hem met een plank te lijf maar ik ben als de dood voor dat soort beesten en die laat ik tot mn spijt niet leven. Als ik weet dat er een spin in de slaapkamer zit dan slaap ik op de bank totdat de spin is gevonden.
Misschien moet je een keer zo'n pak aanschaffen, voor goede nachtrust:
microgard_2300_plus.jpg


:D
 
Leuke aankopen Christian! Je gaat die krekels en wormen toch kweken?
Ze zijn beide niet te kweken :p als deze op zijn koop ik dubia's en meelwormen, die kunnen beide gekweekt worden.

De mack snow heeft net 9 krekels opgegeten, daardoor heeft ze de bijnaam "vreetzak" gekregen van mijn moeder.
 
Ik wil ook zeggen dat het ontzettend fijn is om een dier bij een kweker te halen, ipv een winkel. De kweker (luipaardgekko.nl) heeft alles bijgehouden, dus ik weet de precieze geboortedatum, vorige gewichten, de morphs van de ouders, hoeveelheid insecten die ze aten, en ik heb zelfs foto's gevonden van een paar weken geleden. Ik wou dat ik dat bij mijn wimpergekko ook kon weten :(
 
Grappig dat dat allemaal wordt bijgehouden! Zou jij het niet leuk vinden ze te gaan kweken?:D
Lijkt me leuk, maar ik heb er de ruimte, tijd en geld niet voor. Komt er een mannetje? Ja, waarschijnlijk wel, misschien zelfs al op het vivarium. Wil ik er dan een keertje mee kweken? Ja, lijkt me heel gaaf! Maar, zoals ik al zei, ik heb geen ruimte tijd of geld om op grotere schaal te kweken. De dierenkamer zal in de volgende weken klaar zijn, maar het zijn maar 8 m2, dus ik kan niet heel veel kwijt, en ik houd liever meerdere soorten dan een heleboel baby luipaardgekko's.
 
Snap ik wel hoor maar lijkt mij zo schattig om één keer te doen:D
Gaat ook waarschijnlijk één of twee keer gebeuren hoor. Vrouwtjes leggen gelukkig maar 2 eieren elk, dus 4 baby's kan ik wel verzorgen, en eventueel huisvesten als ik ze niet kwijt kan.
Wat ik bedoelde is dat ik niet op grotere schaal (met 6-10 vrouwtjes) kan gaan kweken.

De wimpergekko krijgt ook een soortgenoot als hij/zij volwassen is. Daar schijn je af en toe random nakweek van te krijgen, aangezien ze geen hoge temperaturen nodig hebben tijdens het broeden, en ze soms de eieren heel goed verstoppen. Dan zie je ineens een baby door de bak lopen!
 
Laatst bewerkt:
Misschien is mijn laatste post onduidelijk geweest, en denken jullie: "Je hebt geen tijd of geld voor baby luipaarden maar je hoopt wel dat de wimpers kweken?"
Let me explain:
Een luipaardgekko voeren kost mij ongeveer 15 minuten per gekko, daarnaast moeten alle baby's apart worden gehuisvest, en moet ik dus x aantal warmtematten hebben, en ik moet een broedstoof hebben. Het voer van de wimpers kan ik in één keer in een knijpfles aanmaken voor 5 dagen, en hebben geen warmtemat nodig.
 
Ik heb nu een soort abonnement bij pets place, elke vrijdag ligt er een verse bak krekels voor me klaar :p Ik was van plan om elke maand een bestelling te maken via internet, maar dit is echt veel fijner. Krekels zijn namelijk niet altijd lang houdbaar.
 
Hoeveel aten ze dan? Ik weet natuurlijk niet hoeveel gekko's jij had, maar "een paar bakjes" per 2 weken is toch vrij veel?
Ik had 2 luipaardjes en 5 daggekko's (weet de exacte soort niet meer, helaas), de luipaardjes aten elke week een bakje en de daggekko's iets meer.
 
Yep, gelukkig zijn ze meestal niet zo duur, dat scheelt :)
Ik moet niet teveel rond kijken want het begint snel weer te kriebelen... en reptielen komen er echt niet in :p
 
Hahaha ik ben toch bang dat ze er niet in trapt ;)
Als we ooit een groter huis hebben, of wanneer de dames het huis uit gaan heb ik al gewaarschuwd dat er een aquariumruimte gaat komen, daar kan ik dan ook wel iets anders geschubd inzetten ;)
Maar dat duurt nog wel minimaal 12 jaar :p
 

Terug
Bovenaan