Maestro's gekko's


Krekels opgehaald en vreetzak gevoerd. 12 krekels dit keer :p Ziggy heeft echter sinds maandag 18 september niet gegeten. Misschien eet ze meelwormen, want ze is toen van 13 naar 12 gram gegaan en nu zit ze weer op 13, en ze poept.. Vreetzak zit al tegen de 20 gram :p
 
Nee dat is zo en een krekel op zich vindt ik nog niet zo erg hoor. Alleen levend voeren zou ik minder prettig vinden. Maar ja, die Gekko s blijven aandoenlijke koppies houden:)
 
Krekels hebben gelukkig geen nociceptors, dus ze voelen ook geen pijn. En het is echt geweldig om te zien hoe zo'n gekko jaagt.
 
Is dat echt zo?? Tja, het zal dan best maar het idee he:stars:
 
Mochten ze ontsnappen, een bakje met water en gist in je kamer zetten, dan heb je ze zo te pakken
 
Mochten ze ontsnappen, een bakje met water en gist in je kamer zetten, dan heb je ze zo te pakken
Elke keer dat er één is ontsnapt (toen ik de luipaarden nog niet had, en geen grote bak voor de krekels had) , trof ik deze in het meubel van het aquarium aan. Blijkbaar ruikt vurenhout lekker :p
 
Ik heb de luipaarden uit elkaar gezet. Ziggy wilde niet eten, en na veel research te hebben gedaan, moet het liggen aan het feit dat ze bij elkaar waren, en vreetzak te dominant was. Ik heb gekeken, en ik kan voor ongeveer 40 euro 2 terrariums maken van 80x50x40. MDF is gelukkig heel goedkoop, en er is geen vocht in een woestijnterrarium, dus er is geen coating nodig. Met 1 plaat van 120x240 kan ik de twee terraria maken, en wat over houden. Dan nog 2 plexiglas platen, een rail, en klaar is kees. 40 euro in totaal voor twee vrij grote terraria :)
 
Dat is niet duur Christian maar het belangrijkste is dat hij weer goed gaat eten nu.
 
Jammer dat ze niet bij elkaar kunnen, maar straks krijgen ze wel een luxe huisje!
 
Altijd vervelend als ze niet goed bij elkaar kunnen, maar je bent al meteen goed aan de gang.
Gaat vast goed komen dan!
 
Even niet, ik ben me aan het omkleden!
IMG_20171003_200314.jpg
 
Haha, wat grappig zo Christian. Eten ze beiden weer goed nu?
 
Ze eet en poept nu bijna elke dag, maar haar poep is vrij dun. Morgen ga ik de dierenarts bellen om te kijken of hij haar poep kan testen. Ik denk dat ze na 2 weken zonder te hebben gegeten wat last heeft met verteren, maar better safe than sorry, toch?
 
Ze eet en poept nu bijna elke dag, maar haar poep is vrij dun. Morgen ga ik de dierenarts bellen om te kijken of hij haar poep kan testen. Ik denk dat ze na 2 weken zonder te hebben gegeten wat last heeft met verteren, maar better safe than sorry, toch?
Ja, beter even laten kijken.
Misschien de temperatuur iets hoger om de darmen te stimuleren?
 
Ziggy heeft de afgelopen 3 dagen normaal gegeten, en normaal gepoept. Zondag 5 krekels, gisteren ook 5 en vandaag 7. Vreetzakje heeft vandaag een maaltijd overgeslagen, en de afgelopen dagen iets minder gegeten. Ik maak me voor haar geen zorgen, ze is al 6 gram aangekomen in de afgelopen 3 weken...

Ik heb vandaag de eerste 4 meelworm poppen ontdekt! Ik denk niet dat dat genoeg is om de kweekkolonie te beginnen, maar met een beetje geluk komen wel en paar eitjes uit.
 
Dan is het goed ;) Nee, ze hoeven niet gehanteerd te worden maar je zult er bijna nooit onderuit komen.
Veel van de spinnen die je hier in de handel ziet zijn wel giftig maar niet gigantisch giftig gelukkig. Voldoende tijd om naar een tegengif te komen ;)
Er zitten wel gemene exemplaren tussen, maar gewoon goed uitzoeken.
Het gif is niet levensbedreigend, daar gaat het ook niet om, maar het is wel super pijnlijk. Gelukkig bijten ze niet vaak, en zouden ze eerst haren schoppen (ook geen pretje!), dus als het zo ver komt dat ze bijten doe je waarschijnlijk iets verkeerd. Ik wil echter niet riskeren dat de spin zich zo aangevallen voelt dat ze gelijk gaat bijten.

Dit zijn de soorten die ik zou willen hebben. Welke het wordt hangt af van de beschikbaarheid.

Nhandu chromatus
Screenshot_2017-10-11-16-06-50.png


Caribena versicolor:
Screenshot_2017-10-11-16-06-25.png


Grammostola pulchipres:
Screenshot_2017-10-11-16-07-26.png


Grammostola rosea
Screenshot_2017-10-11-16-07-53.png


En Chromatopelma cyaneopubescens
Screenshot_2017-10-11-16-08-15.png
 
Dat zijn zeker mooie dieren. De Versicolor stond ooit op mijn verlanglijstje, maar als je ooit van plan bent aan de vrouw te komen zijn spinnen niet het meest ideale huisdier :p
 
Dat zijn zeker mooie dieren. De Versicolor stond ooit op mijn verlanglijstje, maar als je ooit van plan bent aan de vrouw te komen zijn spinnen niet het meest ideale huisdier :p
Mijn moeder heb ik niet kunnen kiezen en gelukkig heb ik er eentje die spinnen niet eng vindt. Als ik een vrouw kan kiezen, vind ik er vast wel een die ze ook niet erg vindt :p

Je woont dichtbij maar denk maar niet dat ik dan nog ooit op de koffie kom Christian:D:D:sorry:
:p

Trouwens, mocht ik op vivarium geen van deze vinden, heb ik via een vogelspinnen forum iemand gevonden die zowel Grammostola rosea en G. porteri als Nhandu chronatus beschikbaar heeft. En anders heb ik een Poolse site gevonden die naar heel Europa verzendt, voor vrij weinig.
 
Laatst bewerkt:
Update:


Ik heb net het rek besteld voor de dierenkamer, waar alles naartoe verhuist, behalve de Parosphromenus bak, die op mijn bureau blijft, maar die misschien ook naar het rek gaat als ik de vogelspin er is.

Wat vogelspinnen betreft, ik ga voor Caribena versicolor, en mocht ik die in een paar maanden niet vinden, wordt het Nhandu chromatus.
Niet alleen vind ik de versicolor veel mooier, en leuker qua gedrag, maar het zijn semi-tropische boomspinnen, dus de bak zelf wordt ook mooier (zit voor de volwassen spin aan een zoomed 30x30x45cm terrarium te denken).

Luipaardgekko update:
Vreetzak eet nu nog vrij weinig (4-5 krekels en een paar meelwormen), en Ziggy heeft net 10 krekels opgegeten, vrij klein, maar toch 10.
Deze twee blijven voorlopig gescheiden in de 60x60, tot na de kerst, dan is het budget weer wat hoger en kan ik hun op een nieuw terrarium trakteren (oh, en ik ga mezelf op een zaagtafel trakteren, kan ik hun terraria zelf zagen :p).

De wimpergekko doet het ook heel goed. Sinds ik het dieet van Black Panther heb eet hij super enthousiast, en hij eet sindsdien ook insecten. Hij is al 8 gram, terwijl hij een paar weken geleden nog tussen de 6 en 7 zat.
Zijn groot terrarium wordt asap klaargemaakt, morgen ga ik bij de gamma piepschuim, een paar schroeven voor de deur en goedkope pur (in terraria mag je die gewoon gebruiken :) ) kopen , en dan ga ik klussen. Dan moet ik binnenkort epoxy, een hele lading cocofiber, biologische potgrond, en wat sphagnum bestellen, en de gekko kan verhuizen!

Dat wordt ook de hele dierenkamer, ik wil geen dieren meer. Misschien maak ik in de toekomst nog een bos terrarium, vol met varens, en met een koppeltje of kleine groep vetstaartgekko's, maar dat is nu nog een droom.
 
Laatst bewerkt:
Lekker bezig Christian!
 

Terug
Bovenaan